نتایج بنچمارک پردازنده‌های نسل جدید اپل، سامسونگ، ال‌جی و انویدیا فاش شدند

سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
تعدادی از پردازنده‌های آینده‌ی تولیدی شرکت‌های معروف تست بنچمارک Geekbench را گذرانده‌اند و نگاهی به آن‌ها نشان می‌دهد که پردازنده‌ی انویدیا در عملکرد تک هسته و پردازنده اکسینوس سامسونگ در عملکرد چند هسته‌ای صدرنشین هستند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا مروری به عملکرد پردازنده‌های نسل آینده داشته باشیم.
تبلیغات

نتایج منتشر شده توسط تست بنچمارک Geekbench عملکرد برخی از مهم‌ترین پردازنده‌های نسل جدید را در قیاس با یکدیگر به نمایش می‌گذارد. نگاهی به این نمودارها نشان می‌دهد که پردازنده‌ی Denver 2 ساخت انویدیا در عملکرد تک هسته‌ای و پردازنده اکسینوس M1 در عملکرد چند هسته‌ای به ترتیب با امتیازات ۲۵۹۹ و ۷۴۹۷ صدرنشین هستند. امتیاز اکسینوی M1 با رقبا اختلاف فاحشی دارد و پردازنده‌ی کرین ۹۵۰ ساخت هواوی با امتیاز ۶۰۹۶ در رده‌ی دوم قرار دارد.

بنابر نمودار منتشر شده پردازنده A9 اپل به ترتیب امتیازات ۲۰۹۰ و ۳۵۶۹ را در عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بدست آورده است. A9X اپل که به نظر می‌رسد در آیفون ۷ شاهد حضور آن باشیم، در بخش تک هسته ای امتیاز ۲۱۰۹ و در بخش چند هسته‌ای با نسل قبل خود اختلاف ایجاد کرده و امتیاز ۵۱۰۱ را بدست آورده است.

از دیگر اطلاعات فاش شده توسط این منبع می‌توان به نتایج تست بنچمارک سه پردازنده در GFXBench 3.0 Manhattan و Tyrannosaurus ودر حالت off-screen اشاره کرد. در تست بنچمارک منهتن تراشه انویدیا امتیاز ۱۱۷ فریم در هر ثانیه و در تست تیراناسوروس امتیاز ۲۰۶.۹ فریم در هر ثانیه را کسب کرده است. تراشه اکسینوس ام ۱ نیز در این تست‌ها به ترتیب امتیازات ۵۹.۴ و ۱۰۸.۹ فریم در هر ثانیه را ثبت کرده و پردازنده A9 اپل ۳۰.۳ و ۶۶ فریم در هر ثانیه را به نام خود ثبت کرده است.

بنابر اطلاعات منتشر شده پردازنده کرین ۹۵۰ با لیتوگرافی ۱۶ نانومتری تولید شده و مجهز به پردازنده گرافیکی Mali-T880 MP6 خواهد شد. به علاوه پردازنده NUCLUN 2 ال‌جی که توسط TSMC با لیتوگرافی ۱۶ نانومتری تولید می‌شود، مجهز به چهار هسته Cortex A72 با فرکانس ۲.۱ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex A53 با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز خواهد شد. در نمودار پایین می‌توانید مقایسه عملکرد این پردازنده‌ها را مشاهده کنید.

c a
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات