مایکروسافت: ما به کسب‌وکار سخت‌ افزار کاملا متعهد هستیم

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
پنج سال از عرضه‌ی اولین سرفیس و آغاز حضور جدی مایکروسافت در حوزه‌ی سخت‌افزار می‌گذرد. با این حال، به تازگی شایعاتی مبنی بر توقف توسعه‌ی سرفیس در رسانه‌ها منتشر شده است.
تبلیغات

مایکروسافت هفته‌ی گذشته از نسل جدید سرفیس بوک در دو مدل ۱۳ و ۱۵ اینچی رونمایی و زمان عرضه‌ی آن را ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) اعلام کرد. با وجود گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر زیرسوال رفتن تعهد مایکروسافت به دستگاه‌های این شرکت، یوسف مهدی، سرپرست گروه دستگاه‌ها و ویندوز مایکروسافت، بر این باور است که هیچ جای نگرانی در این باره وجود ندارد.

مهدی معتقد است که عرضه‌ی قریب‌الوقوع سرفیس بوک‌های جدید، نشان‌دهنده‌ی تعهد مایکروسافت به دستگاه‌های خود است. او همچنین معتقد است که با وجود آنکه در عصر گوشی‌های هوشمند به‌سر می‌بریم؛ اما بهره‌وری واقعی همچنان به‌وسیله‌ی کامپیوترها قابل دستیابی است. وی دیدگاه خود را این چنین تشریح کرد:

بهره‌وری هیچ‌گاه به اندازه‌ی امروز برای ما بااهمیت و قابل توجه نبوده است. ما معتقدیم این فرصتی است که پیش روی ما قرار دارد. ما با عرضه‌ی متوالی دستگاه‌هایمان، در این عرصه حاضر بوده‌ایم و همچنان می‌خواهیم سرفیس این روند را ادامه دهد. ما از همکاری با شرکای خود هیجان‌زده هستیم.

از آنجایی که مایکروسافت اخیرا به روشنی اعلام کرد که ویندوز ۱۰ موبایل و محصولات سخت‌افزاری جدید در این حوزه، دیگر در مرکز توجه این شرکت نخواهد بود، تعهد آن‌ها به حوزه‌ی سخت‌افزار مورد تردید قرار گرفت. با این حال، مهدی مدعی است که مایکروسافت تعهد خود را به دستگاه‌های خود حفظ خواهد کرد. او همچنین معتقد است که محصولات سرفیس مثالی آشکار از تلاش این غول فناوری در یکپارچگی سخت‌افزار و نرم‌افزار بوده است. علاوه‌بر این، وی تصریح کرد که بهبودهای صورت‌گرفته در قدرت پردازشی سرفیس بوک ۲، قدرت بیشتری در مقایسه با مک‌بوک به آن بخشیده است.

تنها زمان مشخص خواهد کرد که گفته‌های یوسف مهدی درباره‌ی تعهد مایکروسافت به حوزه‌ی سخت‌افزار تا چه حد قابل اطمینان خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات