یک سال پس از خرید دراپ کم، نست اولین دوربین خود را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
مطالعه 3 دقیقه
نزدیک به یک سال از زمان خرید دراپ‌کم توسط نست با پرداخت 555 میلیون دلار می‌گذرد و امروز می‌توان نتیجه‌ی این خرید را مشاهده کرد. طی مراسمی که امروز صبح در سن فرانسیسکو برگزار شد، کمپانی نست از اولین محصول امنیتی و دوربین خود با عنوان Nest Cam رونمایی کرد.
تبلیغات

کمپانی نست ساعاتی پیش اولین دوربین خود را با نام Nest Cam معرفی کرد. با توجه به اینکه نست سال گذشته کمپانی دراپ کام را با پرداخت 555 میلیون دلار خرید، از این‌ رو شباهت‌هایی در محصول جدید نست با آنچه که دراپ‌کم ارائه می‌کرد، وجود دارد. نست کم همچون دراپ‌کم پرو قابلیت فیلم‌برداری با رزولوشن 1080p را با نرخ 30 فریم بر ثانیه دارا است. ضمنا زاویه‌ی دید این دوربین حدود 130 درجه است. در مقایسه با دراپ‌کم، قابلیت دید در شب به 6 متر محدود شده است، در حالی که دراپ‌کم توانایی شناسایی اشیا تا فاصله‌ی 7.5 متری را دارد. قابلیت دید در شب این دوربین از طریق 8 ال‌ای‌دی مادون قرمز تعبیه شده تامین می‌شود. ضمنا با استفاده از قابلیت بزرگنمایی تا 8 برابر، چیزی از دید این دوربین پنهان نخواهد ماند. با توجه به وجود سنسورهای هوشمند به منظور تشخیص روز از شب، دوربین قادر است بهترین تصویر را به کاربر ارائه دهد. سنسورهای نست کم قادرند روشنایی روز را که حاصل از نور خورشید است، از روشنایی فلاش تشخیص دهند، در نتیجه سوئیچ بین حالت شب و روز بصورت هوشمندانه صورت می‌گیرد.

با نگاهی به دوربین می‌توان دید که بخش اعظمی از ساختار دوربین مربوط به استند آن است. استند نست کم از آلیاژ روی تهیه شده و هدف از آن سهولت قراردادن و همچنین تنظیم آن است. نست آهنربایی را در قسمت تحتانی این استند قرار داده تا از این طریق بتوان دوربین را در مکان‌هایی نظیر در یخچال استفاده کرد. همچنین باید به یک سه پایه دیگر اشاره کرد که با استفاده از آن می‌توان دوربین را در جایی قرار داد.

با استفاده از دوربین نست می‌توان تصاویر را بصورت زنده روی انواع ابزار‌هایی که از سیستم‌عامل iOS 8 یا اندروید 4 بهره می‌برند، استریم کرد. نست همچنین امکان آپلود و ذخیره‌ی ویدیوها را در سرویس ابری خود فراهم کرده است. استفاده از سرویس ابری نست نیازمند ثبت نام و پرداخت مبالغ ماهانه است. از طریق این سرویس می‌توان تصاویر مربوط به 30 روز اخیر را ذخیره کرد و سپس کلیپ‌های مورد نظر را به اشتراک گذاشته یا ذخیره کرد. در صورت نیاز به سرویس ذخیره‌سازی ارزان‌تر، می‌تون اشتراک مربوط به ذخیره‌ی 10 روزه را خریداری کرد. این سرویس که با عنوان Nest Aware شناخته می‌شود، نیازمند پرداخت 10 دلار به ازای هر ماه است.

یکی دیگر از ویژگی‌های دوربین نست، Activity Zones است که می‌توان از طریق آن، محل‌هایی از دامنه‌ی دید دوربین را تعیین کرد تا در صورت رویت چیزی در مکان‌های تعیین شده، به کاربر هشدار داده شود. با استفاده از این قابلیت می‌توان حرکات انجام شده در نقاط حساسی از دامنه‌ی تحت پوشش دوربین را از سایر نقاطی که اهمیت چندانی ندارند، تفکیک کرد. اپلیکیشن نست بصورت گسترده‌ای تغییر یافته و بازطراحی شده تا بتوان از آن در نست کم استفاده کرد. این اپلیکیشن همچنین برای استفاده از Nest Project و ویژگی‌های یادگیری ترموستات نست نیز بروزرسانی شده است.

دوربین نست قادر است با سایر محصولات نست بصورت هماهنگ کار کند. برای مثال در صورتی که سنسور‌های تشخیص آتش و دی اکسید کربن نست، وجود خطر را تشخیص دهند، در اینصورت نست کم بصورت خودکار شروع به فیلمبرداری خواهد کرد. همچنین می‌توان از روی صفحه‌ی نمایش سنسور تشخیص آتش‌سوزی، نمای ضبط شده توسط دوربین را مشاهده کرد. نست برای دوربینش 199 دلار قیمت تعیین کرده است که تقریبا با قیمت 199.99 دلاری دوربین‌های دراپ‌کم برابری می‌کند.

نظر شما در خصوص دوربین نست چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات