مشخصات تأییدشده‌ی USB نسخه‌ی 3.2 خبر از دو برابر شدن سرعت می‌دهند

شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اخبار تأییدشده توسط گروه توسعه‌دهندگان درگاه‌ USB، سرعت انتقال داده در نسخه‌ی ۳.۲ این درگاه دو برابر خواهد شد.
تبلیغات

گروهی که روی توسعه‌ی درگاه USB کار می‌کند، روز گذشته مشخصات نسخه‌ی USB 3.2 را تأیید کرد. تفاوت اصلی این نسخه با نسخه‌ی قبلی (۳.۱)، اضافه شدن عملکرد هم‌زمان و جداگانه‌ی میزبان و دستگاه است. این عملکرد به معنی دو برابر شدن پهنای باند روی کابل‌های SuperSpeed نوع C موجود است. به زبان ساده‌تر، سرعت این درگاه ارتباطی روی کابل‌های SuperSpeed نوع C موجود در بازار تا دو برابر افزایش خواهد یافت.

پورت‌های USB 3.1 با هدف استفاده‌ی تک‌کاناله از آن‌ها بین میزبان و دستگاه‌های دیگر طراحی شده‌اند. از طرفی دیگر، کابل‌های SuperSpeed برای ارتباطات دوکاناله طراحی شده‌اند. البته تاکنون از این قابلیت بهره‌ی چندانی برده نشده است؛ چرا که مشخصات سخت‌افزاری دستگاه‌های رایج، به آن‌ها امکان پشتیبانی از کارکرد دوکاناله نمی‌دهد.

مشکل یادشده به‌زودی به لطف قابلیت‌های جدید درگاه USB 3.2 برطرف می‌شود. همه‌ی دستگاه‌های جدیدی که از درگاه USB نسخه‌ی ۳.۲ بهره می‌برند، قرار است از قابلیت ارتباط دو‌کاناله پشتیبانی کنند و این قابلیت، امکان دستیابی به سرعت دو برابر در کابل‌های موجود را فراهم می‌کند.

کابل‌های USB فعلی که نسل اول کابل‌های SuperSpeed محسوب‌ می‌شوند، قرار است از نرخ تبادل داده تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی کنند که پیشرفت قابل توجهی نسبت به نرخ ۵ گیگابیت بر ثانیه‌ی کنونی محسوب می‌شود و در کابل‌های نسل ۲، نرخ تبادل داده تا مرز ۲۰ گیگابیت بر ثانیه نیز خواهد رسید.

گروه‌ توسعه‌دهنده‌ی USB در حال نهایی‌سازی مشخصات USB نسخه‌ی ۳.۲ است و در نظر دارد آن را در اوایل ماه سپتامبر منتشر کند تا بدین ترتیب توسعه‌دهندگان بتوانند از این دستورالعمل‌ها در ساخت محصولات خود پیروی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات