پردازنده‌های Skylake اینتل از هر دو ماژول DDR3 و DDR4 پشتیبانی خواهند کرد

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
تعدادی تصویر فاش شده از بوردهای Skylake mini-ITX اینتل نمایانگر یک ویژگی بسیار مهم هستند. پردازنده‌های نسل اسکای‌لیک ممکن است قادر به پشتیبانی از هر دو ماژول حافظه‌ی DDR3 و DDR4 باشند.
تبلیغات

تراشه‌های جدید اینتل ممکن است گزینه‌ی مناسبی برای ساده‌سازی انتقال از حافظه‌های ارزان‌تر DDR3  به حافظه‌های DDR4 باشند. WCCF توضیح می‌دهد که ممکن است اینتل بجای ارائه‌ی SKUها با DDR3، در حال برنامه‌ریزی برای پیاده‌سازی این فناوری با استفاده از Double IMC بر روی پردازنده‌ها باشد.

ddr3-ddr4

اینتل پیش‌بینی می‌کند که قیمت ماژول‌های DDR4 همچنان بالا باقی خواهد ماند و به همین منوال تقاضا برای پردازنده‌های Skylake نیز بالا خواهد بود. اگرچه اینتل کاربران را به استفاده از DDR4 تشویق خواهد کرد اما همچنان این بوردها راهکار جایگزینی برای کسانی که ترجیح می‌دهند همچنان به استفاده از DDR3 ادامه دهند، ارائه خواهد کرد.

SkyLake نسل آتی پردازنده‌های اینتل پس از براودل خواهد بود که از فناوری ۱۴ نانومتر بهره می‌برد. گفته می‌شود که اسکای‌لیک در سال جاری میلادی معرفی می‌شود و یک سال پس از آن، خانواده CannonLake با فناوری ۱۰ نانومتر روانه بازار خواهد شد. بر اساس اطلاعات به دست امده می‌توان حدس زد که پردازنده‌های اسکای‌لیک، همچنان به پشتیبانی از حافظه‌های رم DDR3 در کنار پشتیبانی از DDR4 ادامه خواهند داد.

فناوری DDR4 نه تنها حافظه‌های سریع‌تری را وعده می‌دهد و ظرفیت ممکن آن‌ها را نیز دو برابر می‌کند، بلکه این کار را با مصرف کمتر انرژی انجام می‌دهد. این ماژول‌ها قادر هستند بر روی فرکانس 3200 مگاهرتز کلاک شوند و تنها به 1.2V توان نیاز خواهند داشت. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات