قوی ترین قطعات سخت افزاری موجود در بازار برای کامپیوترهای شخصی

سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
به دنبال کامپیوتر شخصی با قوی‌ترین سخت‌افزار حال حاضر بازار هستید و قیمت آن نیز برای‌تان اهمیتی ندارد؟
تبلیغات

برخی کاربران علاقه‌ دارند از بهترین قطعات سخت‌افزاری در کامپیوتر شخصی خود استفاده کنند. با زومیت همراه باشید تا به برترین و البته گران‌قیمت‌ترین قطعات سخت‌افزاری موجود در بازار بپردازیم.

یکی از امتیازات کامپیوترهای شخصی یا PCها، قابلیت ارتقای آنها است که طبیعتی انعطاف‌پذیر به این دستگاه‌ها داده است. انتخاب‌های زیادی همواره در بازار وجود دارند که کاربران می‌توانند قطعات سیستم مورد نظر خود را از میان آنها انتخاب کنند. برای کاربرانی که محدودیت مالی ندارند، انتخاب‌های رده‌ بالا با قدرت فوق‌العاده وجود دارند که می‌توانند آنها را راضی کنند. در ادامه به معرفی برترین قطعات سخت‌افزاری موجود در بازار برای کامپیوترهای شخصی می‌پردازیم که البته در کنار یکدیگر نیز به خوبی عمل می‌کنند.

پردازنده

پردازنده

قلب تپنده‌ی کامپیوترهای شخصی می‌تواند انتخاب اول برای جمع کردن یک سیستم عالی باشد. قوی‌ترین پردازنده‌ی موجود در بازار، سری ۱۰ هسته‌ای اینتل به نام Core i7-6950X است که با قیمتی حدود ۱۶۵۰ دلار در وبسایت آمازون به فروش می‌رسد. حداکثر فرکانس این پردازنده ۳.۵ گیگاهرتز است که ممکن است در نگاه اول عالی به نظر نرسد. اما تجهیز این غول پردازشی به ۱۰ هسته، آن را به یک موتور بی رقیب تبدیل کرده است که توانایی‌های اورکلاک بالایی نیز دارد.

اگر توانایی خرید این سری از پردازنده را ندارید اما علاقمند هستید تا از آخرین تکنولوژی اینتل استفاده کنید، می‌توانید نسخه‌ی ۸ هسته‌ای آن با نام i7-6900K یا نسخه‌ی ۶ هسته‌ای با نام i7-6850K را تهیه کنید که به ترتیب قیمت‌هایی حدود ۱۰۹۰ و ۶۱۰ دلار دارند.

مادربورد

مادربورد

پس از انتخاب پردازنده، کاربر می‌تواند مادربورد هماهنگ با آن را انتخاب کند. پردازنده‌های معرفی شده‌ی اینتل از چیپست X99 و سوکت LGA2011 استفاده می‌کنند که بهترین انتخاب برای پشتیبانی از آنها، مادربورد ایسوس مدل X99 Deluxe-II است که قیمتی حدود ۴۱۹ دلار دارد. این مادربورد هر آنچه که یک کاربر حرفه‌ای نیاز داشته باشد را دارد. اسلات‌های حافظه‌ی U.2 و M.2، اتصال‌های USB 3.1 نوع سی، ۸ اسلات رم با پشتیبانی از نوع DDR4 تا 3333MHz، اسلات‌های PCI پیشرفته که می‌توانند از قوی‌ترین کارت‌های گرافیک بازار پشتیبانی کنند و سوکت‌هایی با پشتیبانی از اورکلاک برای پردازنده‌ها.

تنها رقیب این مادربورد را می‌توان MSI X99 SLI Plus نامید که با قیمت ۲۳۰ دلار به فروش می‌رسد و با بروزرسانی بایوس، از پردازنده‌ی معرفی شده پشتیبانی می‌کند.

حافظه‌ی رم

رم

پلتفرم X99 اینتل، محدودیت ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم را از بین برد. در نتیجه می‌توان برای این پردازنده، پکیج ۱۲۸ گیگابایتی Corsair Dominator Platinum را انتخاب کرد که با قیمت ۱۰۶۶ دلار در آمازون به فروش می‌رسد. البته واضح است که خرید این مقدار حافظه‌ی رم توجیهی ندارد. فروش این قطعه‌ی سخت‌افزاری آن قدر پایین است که آمازون زمان ارسال آن را یک تا دو ماه اعلام می‌کند. انتخاب معقولانه‌تر پکیج ۶۴ گیگابایتی این حافظه‌ها است که با قیمت ۴۷۰ دلار به فروش می‌رسد و به سرعت هم ارسال می‌شود. به هر حال هنوز هم می‌توان انتخاب‌های ارزان‌تری در این بخش داشت. تنها نکته‌ای که باید در خرید انتخاب‌های ارزان‌تر در نظر داشت، انتخاب حافظه‌های DDR4 است.

کارت گرافیک

گرافیک

کارت گرافیک مهم‌ترین بخش برای انتخاب گیمرهای حرفه‌ای است که می‌تواند بیشترین تاثیر را برای یک تجربه‌ی فراموش نشدنی داشته باشد. بهترین انتخاب در این زمینه، کارت گرافیک فوق قدرتمند انویدیا با نام Titan X Pascal است که قیمت ۱۲۰۰ دلاری دارد. بررسی‌های این غول گرافیکی نشان می‌دهد که این قطعه اولین کارت گرافیکی است که می‌تواند تصاویر 4K را با ۶۰ فریم بر ثانیه و بدون هیچ مشکلی پخش کند. انتخاب بعدی در این بخش، کارت گرافیک EVGA GTX 1080 FTW است که قیمت ۶۸۰ دلاری دارد. این کارت گرافیک، خنک و بی‌صدا کار می‌کند و قابلیت‌های اورکلاک بالایی نیز دارد.

نمایشگر

نمایشگر

با خرید یک کارت گرافیک حرفه‌ای، باید نمایشگری که بتواند این کیفیت بالا را نماش دهد نیز انتخاب کنیم. نمایشگرها در ابعاد و اشکال مختلفی عرضه می‌شوند و بهترین انتخاب در بین آنها، نمایگشرهای واید هستند که از پنل IPS و زمان پاسخگویی بالا بهره‌مند باشند. این نمایشگرها به پنل‌های TN قدرتمند نیز مجهز هستند.

برای رزولوشن‌های بالا، نمایشگر مدل Predator XB271HK ایسر پیشنهاد می‌شود که قیمت ۸۶۹ دلاری و فرکانس نمایش ۶۰ هرتز دارد. اگر به دنبال فرکانس بالاتر در نمایش باشید، نمایشگر ایسوس مدل ROG SWIFT PG348Q انتخاب مناسبی است که با قیمت ۱۲۳۳ دلاری، فرکانس ۱۰۰ هرتز و رزولوشن ۱۴۴۰*۳۴۴۰ دارد. اما سریع‌ترین نمایشگر در این دسته، مدل XB270HU ایسر است که فرکانس ۱۴۴ هرتز دارد. قیمت این نمایشگر که با ابعاد ۲۷ اینچی به فروش می‌رسد، ۷۵۰ دلار است. اما برای کاربرانی که مصرف گیمینگ ندارند و از این کامپیوترهای قدرتمند برای طراحی استفاده می‌کنند، انتخاب‌های حرفه‌ای‌تری وجود دارند که با قیمت بسیار بالا، رنگ‌های کامل ۱۰ بیتی و بیش از ۹۹ درصد از رنگ‌های RGB ادوبی را پشتیبانی می‌کنند. بهترین انتخاب از این نوع، نمایشگر NEC PA322UHD است که قیمت ۲۸۹۲ دلاری آن در آمازون، انتخاب آن را برای اکثر کاربران غیر ممکن می‌کند.

ذخیره‌سازی

ذخیره‌سازی

در این بخش، بسته به نیاز کاربر می‌توان از SSD یا هارد درایو استفاده کرد. بهترین SSD موجود در بازار با ظرفیت بالا، Smsung 850 EVO است که ظرفیت ۴ ترابایتی و قیمتی حدود ۱۳۹۶ دلار دارد. در بین هاردها نیز Seagate بهترین انتخاب است و هارد ۱۰ ترابایتی فوق سریع BarraCuda را با قیمت ۵۸۰ دلار به فروش می‌رساند.

اما اگر کاربر نیازی به فضای زیاد نداشته باشد و به سرعت اهمیت بیشتری بدهد، Samsung 950 Pro با ظرفیت 512 گیگابایت و قیمت ۳۱۸ دلار، انتخاب مناسبی است. این SSD سرعت نوشتن حدود ۲ گیگابیت بر ثانیه را برای کاربر به ارمغان می‌آورد.

منبع تغذیه

منبع تغذیه

به خاطر مصرف بهینه‌ی انرژی در نسل‌های جدید پردازنده و کارت گرافیک، سیستم‌های مجهز به یک کارت گرافیک، به قدرتی بیش از ۶۰۰ وات نیاز نخواهند داشت. اما از آنجا که در این لیست قصد داریم بهترین قطعات را معرفی کنیم، منبع تغذیه‌ی Crosair AX1500i با قیمت ۴۱۰ دلار، انتخاب اول خواهد بود که در تمامی آزمایش‌های سخت‌افزاری بهترین نتایج را داشته است. انتخاب بعدی نیز تولید همین کمپانی است که با نام AX1200i شناخته می‌شود و قیمتی حدود ۳۱۱ دلار دارد.

دیگر قطعات

ماوس

انتخاب قطعات دیگر مانند کیبورد، ماوس، هدست و لوازم جانبی، به سلیقه‌ی اشخاص وابسته است. اما در این بخش هم تلاش می‌کنیم تا بهترین انتخاب‌ها را معرفی کنیم.

در بخش کیبورها، باز هم Crosair انتخاب‌های حرفه‌ای را پیش روی کاربر می‌گذارد. مدل K95 RGB که قیمت ۱۹۰ دلاری دارد، با وجود طراحی ساده، از رنگ های زیبای RGB بهره می‌برد. در ساخت این کیبورد از آلومینیم گرید هوایی استفاده شده و قابلیت نوشتن کدهای ماکرو برای دکمه‌های آن نیز در نظر گرفته شده است. انتخاب ارزان‌تر در این بخش نیز متعلق به همین کمپانی و مدل K70 با قیمت ۱۳۰ دلار است.

برای انتخاب ماوس نیز بهتر است کاربران به کاربری و ارگونومی محصولات توجه داشته باشند. ماوس Logitech G502 Proteus Core با قیمت ۹۵ دلاری می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

برای انتخاب کیس نیز گزینه‌های زیادی پیش روی کاربران فوق حرفه‌ای وجود دارد. یکی از کیس‌های قدرتمند و زیبا در این بخش، In Win H Tower است که قیمت سرسام‌ آور ۲۴۰۰ دلاری دارد. کیس دیگری که می‌توان با قیمت بهتر معرفی کرد، باز هم متعلق به شرکت کراسیر است که Obsidian 900D نام دارد و با قیمت ۳۳۷ دلار به فروش می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات