رونمایی از نسل جدید خنک‌کننده‌ی کارت گرافیک توسط گیگابایت

سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
مطالعه 1 دقیقه
یکی از این فن آوری‌ها، نسل جدید سیستم خنک‌کننده WINDFORCE بود که کاملاً توسط گیگابایت طراحی شده و مخصوص کارت های گرافیکی این شرکت است.
تبلیغات

توان خنک‌کنندگی این سیستم خنک‌ کننده در نسل قبلی برابر با 450 وات اندازه‌گیری شده بود که در نسل جدید این عدد به 600 وات رسیده است. تغییرات مناسبی که گیگابایت در طراحی کل اجزای سیستم خنک‌کننده بوجود آورده است، باعث این پیشرفت شده‌اند.

از جمله این تغییرات می توان به طراحی جدید پره های فن اشاره کرد که با یک تغییر کوچک در زاویه قرارگیری، میزان راندمان آنها تا 23 درصد افزایش یافته است. همچنین لبه دیواره‌های آلومینیومی سینک خنک‌کننده، شکل جدید و غیر هم سطحی به خود گرفته است که باعث بهبود 45 درصدی عملکرد سیستم در دفع حرارت از نقاط مهم کارت گرافیک شده است.

علاوه بر این، ترکیب آلیاژ مس بکار رفته در لوله های رسانای گرما، با تغییراتی همراه بوده که نتیجه مدت‌ها آزمایش در لابراتوارهای گیگابایت است. طراحی چند لایه‌ی این لوله‌های جدید، کمک شایانی به انتقال حرارت به خارج از سطح برد کارت گرافیک می‌کند. حاصل تمامی این تغییرات و طراحی‌های خلاقانه گیگابایت، افزایش 33 درصدی کارایی این سیستم خنک‌کننده نسبت به سیستم خنک‌کننده پیش‌فرض است.

لازم به ذکر است که کارت های گرافیکی همواره همزمان با عرضه جهانی، در بازاهای داخلی کشور نیز با گارانتی آواژنگ در اختیار کاربران قرار گرفته اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات