ال‌جی و سامسونگ درصدد ساخت صفحات‌نمایش با فناوری Quantom Dots هستند

سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳
مطالعه 1 دقیقه
کمپانی‌های کره‌ای سامسونگ و ال‌جی در زمره‌ی پیشتازان عرصه‌ی تولید صفحات‌نمایش جا گرفته‌اند. براساس گزارش آژانس خبری کره‌، ETNews ای دو کمپانی هم‌اکنون درصدد تولید انبوه صفحات‌نمایش با بهره‌گیری از فناوری Quantom Dots یا صفحات‌نمایش با نقاط کوانتومی هستند.
تبلیغات

نقاط کوانتومی همان نانوکریستال‌های نیمه‌رسانا هستند که از فناوری انتشار نور تبعیت کرده و از کریستال‌های بسیار کوچکی تشکیل یافته‌اند که آن را تبدیل به جایگزین مناسبی برای فناوری‌های کنونی مورد استفاده در صفحات‌نمایش کرده است. این فناوری مشابه OLED‌ است؛ اما از الگوی مصرف انرژی بهینه‌تری استفاده می‌کند. از این‌رو با استفاده از این صفحات‌نمایش می‌توان عمر باتری گجت‌های قابل‌حمل را افزایش داد.

علی‌رغم استفاده‌ی گسترده از OLED‌ در صفحات‌نمایش بزرگ و نمایشگرهای محیطی عظیم‌الجثه، این نمایشگرها از مشکلاتی همچون بالا رفتن دما، مقاومت پایین در برابر رطوبت و همچنین اکسیده‌شدن رنج می‌برند؛ در نتیجه می‌توان استفاده از صفحات‌نمایش Quantom Dots را راه‌حلی برای این مسأله عنوان کرد. این نوع صفحات‌نمایش با عاریه گرفتن بهترین ویژگی‌های LEDها و OLEDها، نوید صفحات‌نمایش بهینه‌تر با طول عمر بالاتری را می‌دهند.

QLEDها قادرند تا طیف رنگ وسیع‌تری را به نمایش بگذارند؛ بطوریکه QLEDها از این نظر 50 درصد بهتر از OLEDها عمل می‌کنند.

در QLEDها از ال‌ای‌دی‌های مرسوم برای نوردهی استفاده نشده است؛ بلکه ال‌ای‌دی‌های آبی مورد استفاده قرار گرفته‌اند که قادرند دو نقطه‌ی کوانتومی را به رنگ‌های قرمز و سبز ایجاد نمایند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات