نگاه نزدیک به گیم‌پد بی‌سیم اندرویدی سامسونگ

سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ در نمایشگاه Samsung Forum 2014 که از روز گذشته در مالاگا اسپانیا آغاز شد، محصولات مختلف خود را به نمایش گذاشت و ما نیز فرصت آن را پیدا کردیم تا نگاه نزدیکی به جدیدترین آن‌ها داشته باشیم. در این مقاله قصد داریم با گیم‌پد بی‌سیم این شرکت که به تلفن‌ همراه و ابزارهای اندرویدی متصل می‌شود و تجربه متفاوتی در بازی‌ها برای کاربران به ارمغان می‌آورد، بپردازیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها روز به روز محبوب‌تر می‌شوند و کاربران از آن‌ها نه تنها برای برقراری تماس تلفنی، چک‌ کردن ایمیل، وب گردی و استفاده از سرویس‌های مختلف آنلاین بهره می‌برند، بلکه به ابزار اول بسیاری از کاربران برای سرگرمی و اجرای بازی‌های متنوع بدل شده است. محبوبیت‌ تلفن‌های هوشمند باعث شده است تا فروش کنسول‌های بازی دستی، روز به روز کمتر شود و کاربران ترجیح می‌دهند از تلفن خود برای اجرای بازی‌ها بهره ببرند. از این رو لوازم جانبی مختلفی توسط کمپانی‌های فعال در این حوزه ارایه شده که لذت اجرای بازی‌ها در تلفن‌‌های هوشمند را دو چندان می‌کنند.

سامسونگ نیز اخیرا یک گیم‌پد بی‌سیم را با نام Wireless GamePad معرفی نموده که به ابزارهای اندرویدی مانند تلفن هوشمند متصل شده و کنترل بازی از طریق گیم‌پد را میسر می‌کند.

این گیم‌پد که از جنس پلاستیک ساخته شده، دارای یک گیره متغیر است که تلفن هوشمند را در قسمت بالای دسته نگاه می‌دارد و از آنجایی که ارتفاع این گیره قابل تغییر است، امکان جای گیری تلفن‌های مختلف از جمله گلکسی نوت ۳ در آن وجود دارد.

ارتباط بین گیم‌پد و تلفن هوشمند از طریق بلوتوث برقرار می‌گردد و برای کارکرد صحیح آن باید یک اپلکیشن مخصوص را بر روی تلفن خود نصب کنید. ظاهرا این گیم‌پد فعلا بصورت رسمی فقط با محصولات سری گلکسی کار می‌کند، اما قاعدتا امکان اتصال آن به دیگر ابزارهای اندرویدی کار مشکلی نخواهد بود.

در قسمت جلوی گیم‌پد علاوه بر چهار دکمه فیزیکی رایج در دسته‌های بازی، استیکرهای آنالوگ نیز وجود دارند. در لبه بالا دو دکمه فیزیکی دیگر قابل مشاهده است که در برخی از بازی‌ها مانند بازی‌های رالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در میانه دسته یک دکمه به نام Game جای داده شده که با فشار دادن آن نرم‌افزار Samsung Mobile اجرا می‌شود که در آن لیست بازی‌های سازگار با این گیم‌پد نمایش داده می‌شود. در لبه پایین دسته نیز دو دکمه Select و Start وجود دارند که برای تمام علاقمندان بازی کاملا آشنا هستند.

چند دقیقه‌ای از گیم‌پد برای اجرای دو بازی ماشین‌سواری استفاده کردیم. طراحی دکمه‌ها و استیک‌ها واقعا خوب است و اجرای بازی‌ها با آن لذت بخش. اما کیفیت ساخت بدنه پلاستیکی چنگی به دل نمی‌زند. این دسته بازی قیمت نسبتا مناسب حدود ۷۰ دلار دارد و از ماه پیش در بعضی از کشورها توزیع شده است.

Samsung Gamepad

از آنجایی که ارتباط دسته با تبلت یا تلفن هوشمند اندرویدی (فعلا سری گلکسی) بصورت بی‌سیم و از طریق بلوتوث انجام می‌شود، شما می‌توانید تلفن یا تبلت را به تلویزیون متصل نموده و از گیم پد بصورت مستقل استفاده کنید. به این ترتیب یک کنسول اندرویدی خواهید داشت و از بازی در صفحه بزرگ تلویزیون لذت خواهید برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات