اختصاصی زومیت از CES 2014: نگاه نزدیک به نمایشگر سه‌بعدی پوشیدنی HMZ-T3W سونی

پنج‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
مطالعه 4 دقیقه
اگر اخبار نمایشگاه CES 2014 را دنبال کرده باشید، حتما گزارش اختصاصی زومیت از غرفه سونی در این نمایشگاه را مطالعه کرده‌اید. در این گزارش، نمایشگر پوشیدنی سه‌بعدی جدید سونی به نام Head Mounted Display HMZ-T3W را معرفی کردیم و به طور مختصر برخی از ویژگی‌های آن را برشمردیم. گزارشگر ما در نمایشگاه CES شانس این را داشته که به عنوان یکی از اولین افرادی که با این دستگاه کار کرده اند، نگاه نزدیکی به آن داشته باشد که در ادامه آن را مطالعه خواهید کرد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

سونی که یکی از پیشگامان عرصه ابزارهای پوشیدنی محسوب می‌شود و تا کنون چندین نمونه از این نوع ابزارها را ارائه نموده‌است، در نمایشگاه امسال از نسخه جدید نمایشگرهای شخصی سری HMZ رونمایی کرد. HMZ-T3W دستگاهی است که بر روی سر قرار می‌گیرد و یک تصویر سه‌بعدی 150 اینچی مجازی را در جلوی چشمان کاربر ظاهر می‌کند. رزولوشن این تصویر 720p یعنی HD است و احساس یک سینمای بزرگ را به کاربر منتقل می‌کند.

همچنین هدفون‌هایی که در داخل دستگاه جایگذاری شده‌اند، کیفیت صدای مطلوبی را ارائه می‌کنند که به خاطر بهره‌گیری از قابلیت صوتی Virtual Sorround و قابلیت‌های Dolby، در کنار نمایشگر بزرگ سه‌بعدی، می‌توانند کاربر را در جای خود میخکوب کنند!

این دستگاه در واقع از دو نمایشگر کوچک تشکیل یافته که هر یک در مقابل یکی از چشمان کاربر قرار می‌گیرند. در قسمت زیرین این محصول، دو دکمه برای تنظیم فوکوس هر یک از نمایشگرهای داخل  آن تعبیه شده است.

IMG 2072

قسمت فوقانی دستگاه از جنس فوم ساخته شده که به راحتی روی سر قرار می‌گیرد و هر کاربری با هر اندازه سری، هنگام پوشیدن آن احساس راحتی می‌کند. تجربه نمایش فیلم‌های سه‌بعدی بدین شکل، کاملا منحصر به فرد است.

اگر محتوای ویدئویی به نمایش در آمده در این دستگاه سه‌بعدی نباشد، HMZ جدید به صورت هوشمند آن را به یک تصویر سه‌بعدی تبدیل می‌کند تا کاربر لذت بیشتری از ویدئو ببرد.

وزن Head Mounted Display جدید سونی تنها 320 گرم است. سبک بودن دستگاه در کنار ارگونومی مناسب باعث می‌شود تا کاربر در استفاده طولانی‌مدت خسته نشده و به راحتی از آن استفاده کند.

HMZ-T3W از دو بخش تشکیل شده است. یکی بخش پوشیدنی که در واقع بخش اصلی بوده و روی سر قرار می‌گیرد و دیگری بخشی است که باتری و پردازنده دستگاه در دل آن قرار گرفته‌اند. بر روی واحد پردازنده، خروجی HDMI قرار گرفته که می‌توان محتوا را از طریق آن یا اتصال بلوتوث، بر روی دستگاه پخش کرد. در صورتی که از اتصال بلوتوث استفاده شود، باتری این دستگاه تا 3 ساعت شارژ نگه می‌دارد و در صورت استفاده از ارتباط HDMI، باتری تا ۷ ساعت دوام می‌آورد.

این محصول فقط برای تماشای محتوای ویدئویی ساخته نشده و یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آن امکان اجرای بازی‌ها بروی آن است. به عنوان مثال می‌توان با استفاده از یک گوشی هوشمند و یک گیم‌پد، بازی‌های تلفن‌هوشمند خود را بر روی این نمایشگر پوشیدنی بی نظیر اجرا و بازی کرد.

IMG 2065

مشخصات سخت‌افزاری نمایشگر سه‌بعدی پوشیدنی HMZ-T3W:

عنوان

جزئیات

نمایشگر

مجهز به دو نمایشگر OLED سه‌بعدی با قابلیت 3D Ready

رزولوشن 1280 در 720

ابعاد مجازی در کاربری عادی 150 اینچ است که می‌توان با افزایش فاصله آن را تا 700 اینچ تغییر داد

هدفون

حساسیت 160 دسی‌بل بر میلی‌وات

امپدانس 16 اهم

حداکثر ورودی 200 میلی‌وات

ویدئو

حالت‌های تصویر Vivid, Standard, Cinema, Game: 1, 2, 3, 4, Custom: 1, 2

مجهز به قابلیت Pure Image Realizer برای کاهش نویز تصویر

صدا

مجهز به قابلیت‌های Dolby TrueHD, Dolby-HD High Resolution Audio, Dolby Digital, Dolby Digital Plus

صدای خروجی Virtual Sorround

حالات پیش‌فرض صدا (Standard, Cinema, Game, Music, Off (2 ch

ورودی/خروجی

درگاه HDMI/MHL که بر روی باتری قرار دارد

اتصال WirelessHD 1.1 بین واحد اصلی و واحد باتری

ابعاد و وزن

ابعاد پخش پوشیدنی: 

189 در 148 در 270 میلی‌متر

ابعاد بخش پردازنده و باتری: 150 در 31 در 107 میلی‌متر

وزن بخش پوشیدنی: 320 گرم

وزن بخش پردازنده و باتری: 250 گرم

نظر شما درباره این ابزار سونی چیست؟ با روندی که به وجود آمده به نظر می‌رسد که آینده در تصاحب ابزار پوشیدنی باشد!

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات