نگاه نزدیک اختصاصی زومیت به هواوی میت 10

دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵
مطالعه 6 دقیقه
نگاه نزدیک اختصاصی زومیت به گوشی‌های میت ۱۰، میت ۱۰ پرو و میت ۱۰ پورشه دیزاین هواوی که ساعاتی پیش و طی رویدادی اختصاصی در مونیخ معرفی شدند.
تبلیغات

هواوی ساعاتی پیش با رونمایی از فبلت‌ پرچم‌دار جدید خود به شایعات و گمانه‌زنی‌های بی‌پایان در مورد این محصول پایان داد؛ البته چنانچه پوشش اختصاصی و زنده‌ی زومیت از مراسم چینی‌ها را دنبال کرده باشید؛ به‌طور حتم می‌دانید که Huawei Mate 10 در سه مدل و با نام‌های میت ۱۰، میت ۱۰ پرو و میت ۱۰ پورشه دیزاین روانه‌ی بازارهای جهانی خواهد شد. اما این محصولات چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟ برای گرفتن پاسخ این سؤال و سؤالات مشابه آن و پی‌ بردن به تجربه‌ی اولیه‌ی ما از فبلت‌های جدید هواوی، در ادامه‌ با نگاه نزدیک اختصاصی زومیت به فبلت‌‌های پرچم‌دار چینی‌ها در سال ۲۰۱۷ همراه ما باشید.

هواوی میت 10 / huawei  mate 10

هر سه مدل میت ۱۰ به پردازنده‌ی قدرتمند و هشت هسته‌ای کرین ۹۷۰ مجهز شده‌اند. این پردازنده نخستین نمونه‌ی مجهز به واحد پردازش عصبی مجزا موسوم به NPU است که آن را از رقبای دیگر پیش می‌اندازد. این واحد پردازشی در قیاس با پردازنده‌ی مرکزی تراشه‌ی کرین ۹۷۰، ۲۵ برابر قدرتمند‌تر و ۵۰ برابر کم‌مصرف‌تر است. چینی‌ها وظیفه‌ی تأمین انرژی مورد نیاز هر سه مدل را به یک باتری با ظرفیت بسیار بالای ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی سپرده‌اند.

هواوی میت 10 پرو  / huawei  mate 10 pro

هواوی مدعی است که به‌ لطف بهره‌گیری میت ۱۰ از هوش‌ مصنوعی، این گوشی به‌تدریج با نوع کاربری مالک خود انطباق پیدا می‌کند و بدین ترتیب با بهینه‌سازی اجرای اپلیکیشن‌ها، گوشی در طولانی‌مدت کند نمی‌شود. در طول مدت کوتاهی که با فبلت‌های جدید هواوی کار می‌کردیم، عملکرد سریع و روانی از آن‌ها شاهد بودیم؛ اما درستی ادعای هواوی در این زمینه را تنها گذر زمان نشان خواهد داد. از آنجایی که تراشه‌ی کرین ۹۷۰ از فناوری 4.5G بهره می‌برد؛ تمام مدل‌های میت ۱۰ از سرعت انتقال داده تا نرخ فوق‌العاده‌ی ۱.۲ گیگابیت‌ بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

هواوی میت 10 / huawei  mate 10

حسگر اثر انگشت میت ۱۰ را در پنل جلو و در حاشیه‌ی پایین نمایشگر جای داده است؛ اما در مدل‌های میت ۱۰ پرو و میت ۱۰ پورشه‌ دیزاین، پنل پشت گوشی از حسگر اثر انگشت میزبانی می‌کند. طبق ادعای هواوی، قدرت پردازشی تراشه‌ی میت ۱۰ باعث شده است قفل این گوشی تنها در ۰.۳۳ ثانیه و با یک‌ بار لمس حسگر باز شود.

هواوی میت 10 پرو  / huawei  mate 10 pro

یکی از تفاوت‌های اصلی میت ۱۰ با نسل قبل، جنس بدنه‌ی آن است. چینی‌ها امسال در هر سه مدل میت ۱۰، میت ۱۰ پرو و میت ۱۰ پورشه‌دیزاین از ترکیب شیشه و یک فریم فلز در ساخت بدنه استفاده کرده‌اند. در این گوشی‌ها از شیشه‌ی 3D در پنل‌های جلو و پشت استفاده شده است تا انحنای موجود در لبه‌های این پنل‌ها، حس خوبی به‌ کاربر منتقل کند و علاوه‌ بر این، گوشی به‌راحتی در دست جای گیرد. 

هواوی میت 10 پرو  / huawei  mate 10 pro

زبان طراحی مدل پورشه‌دیزاین هماهنگی زیادی با خودروهای پورشه دارد و در طراحی آن از پورشه ۹۱۱ الهام گرفته شده است، طبق ادعای هواوی، طراحی شیشه‌ای این مدل به‌گونه‌ای انجام شده است که شبیه سرامیک به نظر می‌رسد. تجربه‌ی ما از در دست‌ گرفتن فبلت‌های سری میت ۱۰ نشان از آن دارد که این گوشی‌ها همانند سایر گوشی‌های شیشه‌ای، بسیار مستعد به جذب اثر انگشت هستند.

هواوی میت 10 / huawei  mate 10

Huawei Mate 10 از نمایشگری ۵.۹ اینچی با رزولوشن QHD‌ و پنل IPS LCD‌ بهره می‌برد؛ اما نسبت تصویر این نمایشگر برخلاف دو مدل دیگر، ۱۶:۹ است؛ البته چینی‌ها حاشیه‌ی نمایشگر را بسیار باریک‌تر از گذشته کرده‌اند. مدل‌های میت ۱۰ پرو و میت ۱۰ پورشه دیزاین از نمایشگر‌های ۶ اینچی با نسبت تصویر ۱۸:۹ بهره می‌برند؛ اما نکته‌ی جالب توجه این است که هر دوی این گوشی‌ها به پنل‌ AMOLED با رزولوشن +FHD یا ۲۱۶۰×۱۰۸۰ پیکسل مجهز شده‌اند؛ بنابراین تراکم پیکسلی آن‌ها پایین‌تر از نسخه‌ی معمولی است. نمایشگر این گوشی‌ها در نگاه اول بسیار باکیفیت و شفاف به‌ نظر می‌رسید؛ اما برای اطلاع از جزئیات بیشتر، منتظر بررسی جامع زومیت از میت ۱۰ باشید.

هواوی میت 10 پرو  / huawei  mate 10 pro

هواوی دوربین دوگانه با چینش عمودی را برای هر سه مدل فبلت جدید خود در نظر گرفته است. این دوربین از ماژول‌های ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد و این حسگرها را لنزهایی با دیافراگم f/1.6، لرزش‌گیر اپتیکال و زوم ۲ برابری بدون افت کیفیت همراهی می‌کنند. چینی‌ها این بار نیز در توسعه‌ی دوربین پرچم‌دار خود با لایکا همکاری داشته‌اند. در خلال مراسم رونمایی، هواوی مانور زیادی روی تأثیر هوش مصنوعی بر بهبود عملکرد دوربین داشت و در نگاه اولیه‌ی ما نیز عملکرد خوبی را از آن شاهد بودیم؛ اما برای اظهار نظر قطعی در این خصوص باید میت ۱۰ را دقیق‌تر بررسی کنیم.

هواوی میت 10 / huawei  mate 10

هواوی هر سه مدل میت ۱۰ را به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۸.۰ اوریو و هشتمین نسخه از رابط کاربری اختصاصی خود موسوم به EMUI 8.0 عرضه خواهد کرد. بنابراین ویژگی‌هایی مانند تصویر در تصویر و اولویت‌بندی اعلان‌ها را در میت ۱۰ تجربه خواهیم کرد؛ اما شاید بتوان جذاب‌ترین قابلیت میت ۱۰ را PC Mode دانست که به‌ لطف آن و بدون نیاز به هیچ داکی و تنها با یک کابل USB نوع C می‌‌توان میت ۱۰ را به یک کامپیوتر شخصی بدل کرد و آن را در حالت دسکتاپ به‌ کار برد.

هواوی میت 10 پرو  / huawei  mate 10 pro

نظر شما در رابطه با پرچم‌داران جدید هواوی چیست؟ آیا زبان طراحی و قابلیت‌های گوناگون آن‌ها شما را نسبت به خرید فبلت جدید هواوی ترغیب می‌کند؟

هواوی میت 10 پرو  / huawei  mate 10 pro
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات