سافایر، R7 240، جدیدترین کارت گرافیک کم‌مصرف خود را به خانواده R7 اضافه کرد

شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
کارت گرافیک کم‌مصرف R7 240 مبتنی بر معماری Next طراحی شده و دارای 320 هسته پردازشی جریانی کم مصرف است. از این کارت گرافیک می‌توان هم به عنوان راهکار رسانه‌ای و هم پردازشی و محاسباتی بهره برد.
تبلیغات

سافایر به تازگی یک کارت گرافیک کم‌مصرف را به خانواده R7 خود اضافه نموده است. کارت گرافیک کم‌مصرف R7 240 مبتنی بر معماری هسته‌های گرافیکی Next ای‌ام‌دی تولید شده و دارای دو درگاه HDMI 1.4a است که از رزولوشن 4096 در 2160 پشتیبانی می‌کنند و به طور همزمان می‌توان از هر دو پورت 4K استفاده نمود.

r7-240-sapphire-1

این کارت گرافیک مجهز به 2 گیگابایت حافظه رم DDR3 با فرکالنس کلاک 900 مگاهرتز و نرخ انتقال موثر 1.8 گیگابایت بر ثانیه، 320 هسته پردازشی جریانی با فرکانس کلاک 730 تا 780 مگاهرتز (Dynamic Boost).

این کارت گرافیک ابعاد کوچکی نیز دارد. هیت‌سینک خنک‌کننده اکتیو این قطعه نسبت به سایر کارت های گرافیک کوتاه‌تر است، تا بتوان از آن در کیس‌هایی با فرم‌فکتور کوچک‌تر نیز استفاده نمود.

این پردازنده گرافیکی علاوه بر بهره‌گیری از قابلیت‌هایی چون تکنولوژی بهبود تصویر AMD، موتور AMD HD Media، پشتیبانی از AMD HD3D و پشتیبانی محلی از بهبود عملکرد چندین کارت گرافیک در کراس‌فایر AMD و البته موتور APP، می‌تواند به عنوان یک راهکار رسانه‌ای عالی یا یک راهکار محاسباتی چندمنظوره مورد استفاده قرار گیرد.

r7-240-sapphire-2

سافایر هنوز اطلاعاتی راجع به قیمت و زمان ارائه این کارت گرافیک به بازار را ارائه نکرده است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید سری به وب‌سایت رسمی سافایر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات