AMD‌ کارت‌ گرافیک FirePro S10000 با 12 گیگابایت حافظه‌ را معرفی کرد

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
قابلیت انجام پردازش‌های موازی توسط کارت‌های گرافیک، این قطعات را به بخش مهمی از رایانه‌ها تبدیل کرده است که می‌تواند مقدار قابل توجه‌ای از بار پردازشی پردازنده‌ها را کاهش دهد. از این‌رو توسعه‌دهندگان نرم‌افزار‌ها با پردازش‌های سنگین نیز به اهمیت این قطعات پی برده‌اند، بطوریکه رفته رفته نیازها به کارت‌های گرافیک قوی‌تر بیش از پیش احساس می شود.
تبلیغات

AMD کارت‌های گرافیک FirePro S1000 با ظرفیت 12 گیگابایت که برای انجام پردازش‌های 32 بیتی و 64 بیتی مناسب هستند را عرضه شده است. این کارت گرافیک اولین نمونه‌ی 12 گیگابایتی است که به بازار عرضه شده است.

دیوید کامینگز، مدیر بخش کارت‌های گرافیک حرفه‌ای در AMD در مورد تولید کارت‌های گرافیک جدید، چنین می‌گوید:

کاربران و مشتریان ما در حوزه‌ی توسعه نرم‌افزار‌هایی که نیازمند پردازش‌های گرافیکی سنگینی هستند، درخواست‌های از ما داشتند که نیازمند افزایش حافظه‌ی کارت‌های گرافیک را در برداشت تا از آن طریق، آن‌ها را قادر به پردازش‌ داده‌ای بیشتری می‌شد. در پاسخ به نیاز این مشتریان، ما کارت‌های گرافیک AMD FirePro S10000 را با 12GB حافظه با قابلیت پشتیبانی از OpenCL و انجام پردازش‌های سنگین و فناوری‌های گرافیکی بالا به بازار عرضه کردیم.

کارت‌های گرافیک فایرپرو S10000 براساس دو واحد پردازشی Tahiti با حافظه‌ی GDDR5 دوازده گیگابایتی به‌همراه ECC عرضه شده است که بازده 5.91 تراپلاپ را در اوج کار ارائه می‌کند. براساس معماری جدید که AMD در هسته‌ی کارت‌های گرافیک خود به‌کار برده است، کارت گرافیک جدید فایرپرو امکان انجام پردازش‌های موازی را تسهیل کرده است.

کارت‌های گرافیک فایرپرو S10000  دوازده گیگابایتی را می‌توان در مواردی همچون پردازش محاسبات مربوط دینامیک سیالات تا شبیه‌سازی اعداد و پردازش تصاویر ماهواره‌ای استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات