مدیر سابق AMD: انویدیا کارتل بازار کارت گرافیک است!

چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
مطالعه 1 دقیقه
جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا در حال صحبت پردازنده‌ی گرافیکی در دست
اسکات هرکلمن، رئیس سابق تیم رادئون AMD، در مورد نفوذ انویدیا در بازار پردازنده‌های گرافیکی سخن گفت.
تبلیغات

شرکت تازه‌تاسیس GroQ، سازنده‌ی پردازنده‌های هوش مصنوعی، می‌گوید انویدیا سفارش‌های کارت گرافیک دیتاسنتر مشتریانی که به گزینه‌های غیر از انویدیا توجه می‌کنند را به تأخیر می‌اندازد.

مشتریان برای به‌تعویق‌نیفتادن ارسال محصولات پیش‌سفارش‌شده‌ای مانند کارت گرافیک انویدیا که تأخیر آن‌ها نوعی تلافی است، در جست‌وجوی شتاب‌دهنده‌ی هوش مصنوعی جایگزین با احتیاط عمل می‌کنند.

انویدیا می‌گوید اگر در زمان تحویل تأخیری به‌وجود آمد، به شرایط منصفانه‌ به‌منظور جایگزینی سخت‌افزار محاسباتی مشتریان پایبند می‌ماند.

جاناتان راس، مدیرعامل شرکت تکنولوژی GroQ، ادعا می‌کند برخی مشتریان به جای در‌نظر‌گرفتن گزینه‌های جایگزین و سازندگان پردازنده‌ی هوش مصنوعی رقیب، منتظر اقدام انویدیا می‌مانند. این مشتریان که اغلب پیش‌پرداخت می‌کنند، ممکن است با یک سال انتظار برای محموله‌های سخت‌افزاری جدید مواجه شوند.

اسکات هرکلمن، معاون ارشد و مدیر‌کل سابق AMD Radeon، می‌گوید چنین اتفاقاتی برای مشتریان انویدیا رایج‌ هستند. او ادعا می‌کند انویدیا تاکتیک‌های مشابهی را برای مشتریان سایر محصولاتش به کار گرفته است و بر توزیع‌کنندگان و حتی مطبوعات نیز تأثیر می‌گذارد. او گفته انویدیا کارتل GPU است و تمام بازار را کنترل می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات