باورنکردنی؛ مورچه‌ها حالا خمیر کارت گرافیک هم می‌خورند!

پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
مورچه‌ی قرمز آتشین از نمای نزدیک
یک کاربر می‌گوید مورچه‌های سرخ آتشین میل زیادی به خوردن خمیر حرارتی کارت گرافیک دارند.
تبلیغات

یکی از کاربران با انتشار پستی در ردیت اتفاقی جالب را روایت کرده است. این کاربر می‌گوید برای مدتی دمای کارت گرافیک کامپیوترش افزایش می‌یافت؛ او پس از بررسی کامپیوتر متوجه شد مورچه‌های آتشین، درحال خوردن پد و خمیر حرارتی کارت گرافیک انویدیا مدل جی‌فورس GTX 1060 هستند و از درون هیت‌سینک بیرون می‌آیند.

کاربر عصبانی برای اینکه مورچه‌ها را از کامپیوترش بیرون بکشد از یک سشوار استفاده کرد و تمام کامپیوتر را با الکل ۹۹ درصد و اسپری حشره‌کش تمیز کرد؛ اما حتی این کار نیز جواب‌گو نبود و گروه جدیدی از مورچه‌ها با اشتهای سیری‌ناپذیری به خوردن خمیر حرارتی ادامه دادند.

مورچه‌های قرمز درحال خوردن کارت گرافیک
مورچه‌های قرمز درحال خوردن خمیر حرارتی کارت گرافیک

مورچه‌های قرمز آتشین مانند بسیاری از گونه‌های مورچه، اغلب در جعبه‌ی محصولات مختلف یا کنار کابل‌های برق حضور دارند و ظاهراً جذب الکتریسیته می‌شوند.

مورچه‌های آتشین کارگر با تحریک الکتریکی، فرومون‌هایی را آزاد می‌کنند که مورچه‌های بیشتری را جذب می‌کند. علت بازگشت مورچه‌ها به کارت گرافیک حتی پس از استفاده از حشره‌کش می‌تواند همین باشد.

گزارش کاربر ردیت تنها نمونه از علاقه‌ی مورچه‌های قرمز به محصولات الکترونیکی نیست و تاکنون موارد مشابهی توسط دیگر کاربران نیز گزارش شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات