مدل ارزان کارت گرافیک RTX 3050 رونمایی شد؛ مخصوص گیمرهایی با بودجه محدود

شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
rtx-3050
گرافیک جدید انویدیا با قیمت منطقی رونمایی شده است و گزینه‌ی بسیار مناسبی برای گیمرهای با بودجه‌ی محدود خواهد بود.
تبلیغات

کارت‌های گرافیک جزء گران‌ترین قطعات هر کامپیوتر هستند و چنانچه تاکنون برای خرید کارت گرافیک اقدام کرده باشید، ممکن است افزایش قیمت‌ها شما را اذیت کرده باشند. در میان بهترین کارت‌های گرافیک انویدیا، محصولات میان‌رده‌ی سری RTX 30 بسیار جلب توجه می‌کنند و می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای گیمرهایی با بودجه‌ی محدود باشند.

انویدیا نسخه‌ی ۶ گیگابایتی کارت گرافیک RTX 3050 را با قیمت پایین‌تر معرفی کرده است که یک‌سری تفاوت‌ها با نسخه‌ی عادی دارد. اول اینکه برخلاف RTX 3050 8GB، نیازی به اتصال مستقیم به پاور ندارد. این امر باعث می‌شود تا به‌راحتی بتوان آن را همانند GTX 1050 و GTX 1650 روی هر کامپیوتری با یک اسلات PCIe نصب کرد.

از طرف دیگر، قیمت کارت گرافیک انویدیا مدل RTX 3050 6GB از ۱۶۹ دلار شروع می‌شود که حدود ۱۰۰ دلار ارزان‌تر از قیمت RTX 3050 8 GB است.

گزارشی نشان می‌دهد که RTX 3050 6GB با ۲٬۰۴۸ هسته‌ی CUDA، باس حافظه‌ی ۹۶ بیتی و فرکانس ۱٬۴۷۰ مگاهرتز عرضه خواهد شد و سه پورت DisplayPort و یک پورت HDMI مشابه مدل اصلی خواهد داشت.

انویدیا می‌گوید: «RTX 3050 6GB ارتقاء بسیار جذابی برای کاربران GTX 1650 و GTX 1050 محسوب می‌شود که می‌خواهند تجربه‌ی RTX را داشته باشند. RTX 3050 6GB تا چهار برابر سریع‌تر از نسل‌های قبلی خود در همان میزان توان است و همچنین از DLSS Super Resolution پشتیبانی می‌کند که عملکرد و کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند. این کارت تنها از طریق اسلات PCI-E تغذیه می‌شود و نیازی به پاور ندارد و برای سیستم‌های کوچک‌، گزینه‌ای مناسب به‌شمار می‌رود.»

RTX 3050 6GB در سطح پایین‌تری نسبت‌به مدل هشت گیگابایتی قرار دارد و می‌تواند رقیبی جدی برای کارت گرافیک AMD مدل Radeon RX 6500 XT یا گرافیک اینتل مدل Arc A580 باشد.

کارت گرافیک RTX 3050 6GB از فناوری تولید فریم DLSS برخوردار است که مزیت قابل توجهی را در مقایسه با تکنیک‌های نمونه‌برداری FSR و XeSS نشان می‌دهد. این فناوری برای گیمرهایی که می‌خواهند بهترین عملکرد را در وضوح 1080p به‌دست بیاورند، عامل تعیین‌کننده‌ای خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات