ایسر با قدرت به بازار کارت‌های گرافیک سفارشی بازگشت

دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۷
مطالعه 3 دقیقه
رندر کارت گرافیک acer از نمای جلو
ایسر که نام شناخته‌شده‌ای در حوزه لپ‌تاپ‌های گیمینگ است، کارت‌های گرافیک سفارشی AMD با نام‌های Predator BiFrost و سری Nitro را در CES 2024 معرفی کرد.
تبلیغات

نمایشگر CES 2024 مجالی برای ایسر فراهم کرد تا دوباره وارد حوزه‌ی سفارشی‌سازی کارت‌های گرافیک شود و با معرفی کارت‌های Predator BiFrost AMD Radeon RX 7800 XT OC ،Nitro AMD Radeon RX 7800 XT OC ،Acer Nitro AMD Radeon RX 7700 XT OC و AMD Radeon RX 7600 XT OC به بازیگران پرشمار دیگر این بخش بپیوندد. درادامه، ویژگی‌های هرکدام از محصولات Acer را بر‌پایه پردازنده‌های گرافیکی AMD معرفی خواهیم کرد؛ محصولاتی که قرار است با کارت گرافیک انویدیا رقابت کنند.

کارت گرافیک Predator BiFrost AMD Radeon RX 7800 XT OC

گرافیک سفارشی‌سازی شده RX 7800 XT OC محصولی قدرتمند برای گیمرهای حرفه‌ای به‌حساب می‌آید. به‌لطف ۶۰ واحد پردازشی یکپارچه‌ی مبتنی‌بر معماری AMD RDNA 3، کارت گرافیک جدید Acer می‌تواند در رزولوشن‌های 1440p و 4K تجربه‌ی روانی از بازی ارائه کند.

وجود ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 و پهنای باند وسیع ۶۲۴ گیگابیت‌برثانیه درکنار فن‌های Predator FrostBlade 3.0 ایسر، راه پردازش‌های گرافیکی و محاسباتی را برای RX 7800 XT OC هموارتر می‌کند.

رندر کارت گرافیک سفارشی ایسر

سیستم خنک‌کننده متشکل از سه فن Predator FrostBlade 3.0 به‌همراه محفظه‌ی بخار نیز به خنک‌سازی کارت گرافیک کمک می‌کنند تا گیمرها بتوانند از بیشترین توانایی سخت‌افزار گیمینگشان بهره‌مند شوند. درگاه HDMI 2.1 و سه درگاه DisplayPort 2.1 نیز برای کارت گرافیک ایسر در نظر گرفته شده‌اند تا مشکل چندانی برای اتصال هم‌زمان چندین مانیتور در ستاپ‌های مختلف وجود نداشته باشد.

کارت گرافیک Acer Nitro AMD Radeon RX 7800 XT OC

گرافیک RX 7800 XT OC از سری نیترو محصول دیگر ایسر در نمایشگاه CES 2024 به‌حساب می‌آید و مثل مدل قبل، از ۱۶ گیگابایت رم GDDR6 و پهنای باند ۶۲۴ گیگابیت‌برثانیه بهره می‌برد. تفاوت اصلی کارت مذکور با مدل Predator BiFrost به سیستم خنک‌کننده‌ی آن باز می‌گردد که با دو فن Nitro FrostBlade پیاده‌سازی شده است.

نکته‌ی دیگری که مدل Nitro کارت گرافیک RX 7800 XT OC را از مدل Predator BiFrost متمایز می‌کند، ابعاد جمع‌وجورتر آن و ۲٫۵ اسلات بودن آن است؛ البته به‌گفته‌ی ایسر، قرار نیست تأثیری بر عملکرد نهایی این مدل بگذارد. یک درگاه HDMI 2.1 و سه درگاه DisplayPort 2.1 نیز گرافیک جدید ایسر را همراهی می‌کنند.

کارت گرافیک Acer Nitro AMD Radeon RX 7700 XT OC

مدل میانی کارت‌های گرافیک سفارشی‌سازی‌شده ایسر با نام RX 7700 XT OC نیز همچون دو مدل قدرتمندتر دیگر، از واحدهای پردازشی مبتنی‌بر معماری AMD RDNA 3 و فرکانس کلاک ۲۵۹۹ مگاهرتز بهره می‌برد. کارت گرافیک AMD که ایسر آن را سفارشی‌سازی کرده، به ۱۲ گیگابایت رم GDDR6 مجهز است و پهنای باند آن به ۴۳۲ گیگابیت‌برثانیه می‌رسد.

رندر کارت گرافیک سفارشی ایسر

سیستم خنک‌کننده‌ی RX 7700 XT OC مبتنی‌بر دو فن خنک‌کننده Nitro FrostBlade پیاده‌سازی شده است و فُرم‌فکتور ۲٫۵ اسلاتی نیز آن را به یک کارت گرافیک جمع‌وجورتر تبدیل می‌کند.

کارت گرافیک Acer Nitro AMD Radeon RX 7600 XT OC

آخرین مدل کارت گرافیک ایسر با نام RX 7600 XT OC از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 و پهنای باند ۲۸۸ گیگابیت‌برثانیه بهره‌مند شده است. ایسر می‌گوید که به‌لطف سیستم کولینگ پیشرفته متشکل از دو فن Nitro FrostBlade و بستر تقویت‌شده‌ی مسی، مدل مذکور می‌تواند نهایت توان پردازشی خود را در بازی‌های و کاربری‌های حرفه‌ای به‌کار بگیرد.

کارت گرافیک RX 7600 XT OC نیز با فُرم‌فکتور ۲٫۵ اسلاتی طراحی شده و اندکی از مدل 7800 کوچک‌تر است و علاوه‌بر درگاه HDMI 2.1، سه درگاه DisplayPort 2.1 را در‌اختیار کاربران می‌گذارد. قیمت کارت گرافیک های جدید ایسر فعلا اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات