کارت گرافیک جدید چین با محصول ۷ سال قبل انویدیا قابل‌قیاس است

دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
پردازنده گرافیکی چینی
شرکتی چینی کارت گرافیک جدیدی رونمایی کرده است که آن را با GTX 1050 انویدیا می‌توان مقایسه کرد. GTX 1050 سال ۲۰۱۶ عرضه شد.
تبلیغات

شرکت چینی GITSTAR، تولیدکننده‌ی کارت گرافیک، محصول جدید خود موسوم به JH920 را رونمایی کرده است. به‌ادعای GITSTAR، این جی‌پی‌یو از کارت گرافیک انویدیا GTX 1050 سریع‌تر است. کارت گرافیک جدید شرکت مذکور از فناوری AMD FSR پشتیبانی می‌کند.

طبق مشخصات رسمی، کارت گرافیک JH920 رم چهار‌گیگابایتی از نوع GDDR6 و پهنای باس ۶۴ بیت و پهنای باند ۹۶ گیگابایت‌بر‌ثانیه دارد. فرکانس پردازنده گرافیکی نیز ۱٫۲ گیگاهرتز و قدرت پردازشش ۱٫۲ ترافلاپس است. گفته می‌شود محصول اخیر GITSTAR مانند تولیدات قبلی این شرکت از تراشه‌ی شرکت چینی Jing Jiawei استفاده می‌کند.

کارت گرافیک JH920 یک فن خنک‌‌ کننده و اسلات دوگانه‌ دارد و در ابعاد ۱۷۳٫۲۹ × ۱۲۶٫۳۵ × ۴۱٫۸۹ میلی‌متر طراحی شده است. توان مصرفی این کارت گرافیک ۳۰ وات است؛ در‌نتیجه، برای راه‌اندازی احتیاجی به منبع تغذیه‌ی بیرونی ندارد.

JH920 از رابط‌های گرافیکی OpenGL 4.0 ،Vulkan 1.1 ،OpenGL ES3.2 و OpenCL 3.0 پشتیبانی می‌کند؛ اما نامی از DirectX در بین آن‌ها برده نشده است. همچنین، این محصول ویدیوهایی با فرمت‌ H.265 و H.264 را تا کیفیت 4K و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز می‌تواند نمایش دهد.

تولیدکننده‌ی چینی ادعا کرده است که JH920 سریع‌تر از انویدیا GTX 1050 است. یکی از ویژگی‌های مهم این کارت گرافیک پشتیبانی از فناوری افزایش وضوح AMD FSR است که در ویدیو معرفی محصول ذکر شده است. گفته می‌شود که این کارت از نرم‌افزارهای مختلف بهبود عملکرد نیز پشتیبانی می‌کند.

جزئیات بیشتر فنی و قیمت کارت گرافیک JH920 هنوز مبهم هستند. اگر این کارت واقعاً بتواند با GTX 1050 رقابت و نرم‌افزارهای گرافیکی جدید را بدون مشکل اجرا کند، نقطه‌ی عطفی برای GITSTAR و بازار داخلی تولیدکنندگان کارت گرافیک چینی رقم خواهد خورد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات