آیا آپدیت درایور کارت گرافیک به امنیت کامپیوتر کمک می‌کند؟

سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل در برابر انویدیا و ای ام دی
در این مطلب با دلایل امنیتی‌ای که باعث می‌شود همیشه درایور گرافیکی دستگاه خود را به‌روز نگه دارید، آشنا می‌شوید.
تبلیغات

به‌روز نگه داشتن درایورهای کارت‌گرافیک باعث عملکرد بهتر و همچنین محافظت از رایانه در برابر نقض‌های امنیتی می‌شود. مانند هر نرم‌افزار دیگری در رایانه، نصب درایورهای سخت‌افزاری نامناسب هم باعث ایجاد اختلال در سیستم می‌شود.

آشنایی با درایورهای کارت‌گرافیک

کارت‌ گرافیک مسئولیت پردازش تمامی داده‌های تصاویری را که در رایانه می‌بینیم، بر عهده دارد. برای تفسیر و ترجمه درخواست‌های کارت‌ گرافیک برای رایانه شخصی، نصب درایور ضروری است. بدون درایور گرافیکی مناسب، سیستم‌عامل نمی‌تواند از اجزای گرافیکی کارت‌ گرافیک به‌درستی استفاده کند.

خطرهای امنیتی درایورهای گرافیک قدیمی

درایورهای گرافیک قدیمی می‌توانند باعث ایجاد شکاف امنیتی در رایانه و افت عملکرد کارت‌ گرافیک شوند. کاهش نرخ‌فریم در بازی‌ها، عملکرد کند رایانه و خطرهای امنیتی متعدد می‌توانند از دلایل به‌روز نبودن درایورهای گرافیک باشند.

پذیرایی با آغوش باز از بدافزارها

بدافزارها، نرم‌افزارهای مخربی هستند که می‌توانند با دسترسی به اطلاعات حساس، کاهش سرعت عملکرد یا غیرفعال کردن آن‌ها به رایانه شما آسیب برسانند. بدافزارها به دنبال سیستم‌هایی با امنیت پایین هستند که از نرم‌افزارهای منسوخ‌شده مانند درایورهای گرافیکی قدیمی استفاده کنند تا رایانه را مورد هدف قرار دهند.

با به‌روز نکردن درایور این اجازه را به بدافزارها می‌دهید که به‌آسانی از طریق نسخه قدیمی درایور گرافیکی به رایانه شما نفوذ کنند.

آسیب‌پذیری اطلاعات شخصی

بدافزارها می‌توانند با دسترسی به اطلاعات شخصی، از آن‌ها سوءاستفاده کنند. در واقع، رایانه‌های شخصی یکی از رایج‌ترین منبع‌های سرقت اطلاعات شخصی هستند. با استفاده از نسخه قدیمی درایور کارت‌ گرافیک، این امکان را به مجرم‌های سایبری می‌دهید که اطلاعات شخصی‌ شما از جمله اطلاعات کارت‌ بانکی، گذرواژه و مدارک شما را بدزدند.

هک کامپیوتر کاربران با بد افزار ناشناخته
حمله بدافزارها

ناسازگاری با قطعات سخت‌افزاری

استفاده کردن از نسخه قدیمی درایور گرافیکی، باعث ایجاد ناهماهنگی بین قطعات سخت‌افزاری دیگر می‌شود و عملکرد سیستم به‌طور فاحشی کند می‌شود. پس اگر نمی‌خواهید صفحه آبی مرگ ویندوز را ببینید، بهتر است درایورهای گرافیک رایانه‌تان را به‌روز کنید.

در برخی موارد، عدم به‌روزرسانی درایورهای گرافیکی می‌تواند آسیب دائمی به کارت‌ گرافیک یا سایر قطعات سخت‌افزاری شما وارد کند. برای جلوگیری از تعمیرات یا تعویض پرهزینه قطعات دستگاه خود، درایورهای گرافیک را به‌روز نگه‌ دارید.

نحوه به‌روزرسانی درایورهای کارت‌گرافیک

برای به‌روزرسانی درایورهای کارت‌گرافیک رایانه به وبسایت شرکت سازنده کارت‌ گرافیک خود مراجعه کنید و با وارد کردن مدل کارت‌ گرافیک، به‌روزترین نسخه نرم‌افزار آن را دریافت کنید.

با اینکه به‌روزرسانی درایورهای کارت‌ گرافیک ضروری است، نصب اشتباه درایور نیز می‌تواند مشکلاتی در سخت‌افزار و نرم‌افزار رایانه ایجاد کند؛ پس نسخه سازگار با کارت‌ گرافیک سیستم خود را بارگیری کنید.

به یاد داشته باشید که چند هفته یک‌بار، به‌روزرسانی‌های درایور گرافیک را به‌طور مرتب بررسی کنید و در اسرع وقت آن‌ها را نصب کنید تا مشکلات امنیتی در سیستم به وجود نیاید.

منبع: makeuseof

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات