ذوب شدن کابل کارت‌های گرافیک انویدیا؛ اینتل دست‌به‌کار شد

سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
Nvidia GEFORCE RTX 4070ti
اینتل راهکار جدیدی توصیه کرده است که به ادعای این شرکت می‌تواند جلوی ذوب شدن کانکتور 12VHPWR را در گرافیک‌های انویدیا بگیرد.
تبلیغات

کانکتور 12VHPWR که در نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی انویدیا از آن استفاده شده است، به‌خاطر مشکل ذوب‌شدگی بارها خبرساز شد. کاربران گزارش کردند که با وجود استفاده‌ی عادی و غیرسنگین از کارت گرافیک، متوجه ذوب‌شدن کانکتور شده‌اند. پس از مدت‌ها، به‌نظر می‌رسد که دلیل اصلی مشکل پیدا شده است.

در کمال تعجب، شرکتی که راهکار حل مشکل را ارائه داده انویدیا نیست. اینتل در مقاله‌ای تحقیقاتی توصیه کرده است که طراحی کانکتور 12VHPWR تغییر کند تا مشکل رفع شود.

طرح اینتل برای حل مشکل ذوب کانکتور گرافیک انویدیا

به گفته‌ی اینتل، اگر کانکتور 12VHPWR به‌جای طراحی مبتنی‌بر سه حفره از طراحی مبتنی‌بر چهار ساختار فنری استفاده کند، دوام بالاتر می‌رود و احتمال ذوب‌شدن پایین می‌آید. به گفته‌ی اینتل، این سبک طراحی باعث می‌شود ناحیه‌ی تماسی برای جریان الکتریکی داخل کانکتور وسیع‌تر شود و میزان افزایش دما در هر ناحیه‌ی تماس، کاهش پیدا کند.

سوختن کابل برق RTX 4090

بر اساس گزارش دیحیتال ترندز، اینتل در حال حاضر هیچ کارت گرافیکی را با کانکتور 12VHPWR تولید نمی‌کند. کارت‌های گرافیک سری آرک به‌تازگی روانه‌ی بازار شده‌اند و احتمالاً به‌این‌زودی‌ها شاهد رونمایی مدل جدید نخواهیم بود. باوجوداین، اینتل باید از همین حالا آماده‌ باشد. آنچه اینتل اعلام کرده، در شرایط فعلی بیشتر به درد انویدیا می‌خورد.

زمان زیادی از انتشار آخرین گزارش‌ها درباره‌ی ذوب‌شدگی کانکتور 12VHPWR می‌گذرد، اما مشکل هنوز به‌طور کامل رفع نشده است. ساختار کارت‌های گرافیک انویدیا به‌گونه‌ای است که اتصال کامل کانکتور 12VHPWR را سخت می‌کند. انویدیا می‌گوید اگر کانکتور به‌طور کامل به گرافیک وصل نشود، ذوب‌شدگی رخ می‌دهد. انویدیا توصیه می‌کند که کاربران از خم‌کردن کابل بپرهیزند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات