درایور گرافیکی جدید AMD باعث کرش کردن کامپیوتر می‌شود

جمعه ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
لوگو درایور ای ام دی AMD Radeon Software در پس زمینه مشکی
AMD درایوری جدید برای بهبود عملکرد کارت گرافیک منتشر کرده است، اما همین درایور گاهی اوقات باعث کرش کردن کامپیوتر می‌شود.
تبلیغات

درایورهای گرافیکی ای ام دی پیش‌تر بارها مشکل‌ساز شده‌اند و آن‌طور که دیجیتال ترندز می‌نویسد، تیم قرمز بار دیگر درایور معیوب منتشر کرده است. بر اساس گزارش کاربران در شبکه‌های اجتماعی، درایور Adrenalin 23.2.1 باعث کرش کردن ویندوز و مشکلاتی در بوت سیستم‌عامل می‌شود.

درایور جدید AMD بهبودهایی در کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 7000 و Radeon RX 6000 اعمال می‌کند. این درایور همچنین عملکرد گرافیک های ای ام دی در اجرای بازی‌های Forspoken و Dead Space را بهبود می‌دهد.

در اتفاقی نه‌چندان غیرمنتظره، درایور ای ام دی مشکلاتی در سیستم پدید آورده است. برای نمونه یک کاربر در توییتر می‌نویسد درایور جدید باعث کرش کردن کامپیوتر شده و او اکنون مجبور است ویندوز را از اول نصب کند.

AMD فعلا به مشکلات درایور Adrenalin 23.2.1 واکنش نشان نداده است. در وب‌سایت رسمی این شرکت به مشکلاتی مثل کرش کردن بازی‌ها اشاره شده، اما شاهد هیچ اشاره‌ای به کرش کردن ویندوز نیستیم.

راهنمای خرید کارت گرافیک و هرآنچه پیش از خرید آن باید بدانید
راهنمای خرید کارت گرافیک و هرآنچه پیش از خرید آن باید بدانید
مطالعه '33

AMD به‌طور معمول عملکرد مناسبی در انتشار سریع به‌روزرسانی‌ ندارد. آخرین درایور گرافیکی این شرکت بیش از دو ماه پیش در دسترس قرار گرفته بود. یک حساب توییتری می‌گوید که درایور جدید تنظیمات بایوس ویندوز را تغییر می‌دهد و همین موضوع عامل کرش کردن کامپیوتر است.

به‌نظر می‌رسد درایور جدید AMD افزون‌بر ایجاد مشکلاتی در کامپیوترهای شخصی، کنسول‌های گیمینگ شرکت Ayaneo را نیز به دردسر انداخته است. ظاهرا این درایور، ظرفیت پردازنده‌ی گرافیکی کنسول‌های Ayaneo 2 و Ayaneo Geek را به ۵۱۲ مگابایت محدود می‌کند. این دو کنسول به ترتیب گرافیک ۳ و ۶ گیگابایتی دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات