اینتل در معماری گرافیکی Xe2 استراتژی سرراست‌تری در پیش می‌گیرد

دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
کامپیوتر و لپ تاپ و مانیتور با پردازنده گرافیکی اینتل آرک Intel Arc
معماری گرافیکی Xe در چهار نسخه‌ی مختلف توسعه داده شد و گیمرها را سردرگم کرد. اینتل وعده داده است که این مشکل در معماری Xe2 برطرف شود.
تبلیغات

اینتل نسل اول معماری گرافیکی Xe را در نسخه‌های مختلف برای دستگاه‌های کم‌مصرف (Xe-LP)، دستگاه‌های پرقدرت (Xe-HP)، رایانش با قدرت بالا (Xe-HPC) و گرافیک با قدرت بالا (He-HPG) تولید کرد تا بخش‌های مختلف بازار را پوشش دهد. این استراتژی باعث شد معماری Xe برای مشتریان بسیار سردرگم‌کننده باشد؛ اما اینتل توانست به‌لطف حضور در بخش‌های مختلف بازار، تجربه‌ی بیشتری کسب کند.

تام پیترسن، از اعضای اینتل، در مصاحبه‌ی جدیدی می‌گوید تمرکز بر چهار معماری متفاوت در یک خانواده باعث تأخیر در عرضه‌ی کارت‌های گرافیک و لغو تولید برخی از مدل‌ها و پشتیبانی نرم‌افزاری نه‌چندان مناسب شد. به‌گفته‌ی پیترسن، معماری جدید Xe2 قرار است ساختار سرراست‌تری داشته باشد و روی دستگاه‌های کم‌مصرف و دستگاه‌های پرقدرت و سیستم‌های مربوط‌ به دیتاسنتر تمرکز کند.

نقشه راه معماری گرافیکی Intel Xe2

بر‌اساس گزارش تک‌اسپات، معماری Battlemage در خانواده‌ی Xe2 به دو معماری مجزای Xe-LPG و Xe-HPG تقسیم می‌شود. اینتل تعداد نهایی گرافیک‌های تولیدشده را کاهش می‌دهد و از فناوری‌های مشابهی در چند خانواده از معماری‌هایش استفاده می‌کند تا ضمن کاهش هزینه‌ها، سرعت تولید و تحویل محصولات افزایش یابد. همچنین، اینتل پشتیبانی نرم‌افزاری بهتری ارائه خواهد داد.

اولین کارت‌های گرافیک Battlemage اینتل احتمالاً تا اوایل سال ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار نمی‌شوند. علاوه‌براین، معماری Xe-LPG که به تولید گرافیک‌های کم‌مصرف و مجتمع منتهی می‌شود، در پردازنده‌های نسل ۱۴ سری میتیور لیک استفاده خواهد شد تا اینتل با گرافیک‌های سری Iris Xe خداحافظی کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات