انویدیا احتمالاً گرافیک‌های نسل بعد را با لیتوگرافی ۳ نانومتری TSMC می‌سازد

چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
جن سون هوانگ / Jensen Huang مدیرعامل انویدیا با کت مشکی در حال سخنرانی در مراسم
افرادی آگاه ادعا می‌کنند مدیرعامل انویدیا شخص به تایوان سفر کرده است تا با مدیران TSMC درباره‌ی لیتوگرافی سه‌نانومتری مذاکره کند.
تبلیغات

منابعی آگاه در تایوان می‌گویند جن‌سون هوانگ، مدیرعامل انویدیا، شخصاً به این کشور سفر کرده است تا از روند ثبت سفارش لیتوگرافی سه‌نانومتری TSMC برای پردازنده‌های گرافیکی نسل بعد مطمئن شود. هوانگ افزون‌بر مذاکره با TSMC، با تعدادی از شرکای تجاری انویدیا نیز گفت‌و‌گو کرده است تا اطلاعاتی درباره‌ی میزان موجودی گرافیک‌های نسل فعلی در انبار این شرکت‌ها کسب کند.

به‌گزارش Wccftech، دکتر لیزا سو، مدیرعامل AMD، نیز برنامه‌ی مشابهی برای دیدار با مدیران TSMC دارد. ظاهراً موضوع اصلی مذاکره‌ی مدیرعامل AMD با TSMC قرار است سفارش اولیه‌ی لیتوگرافی سه‌نانومتری و دونانومتری و افزایش سفارش لیتوگرافی‌های پنج‌نانومتری و چهارنانومتری شرکت تایوانی باشد.

شرکت‌های زیادی خواستار تولید تراشه‌ ازطریق خط‌تولید کارخانه‌های TSMC هستند. لیتوگرافی سه‌نانومتری TSMC تا سال آینده‌ی میلادی وارد تولید انبوه نمی‌شود؛ اما ظاهراً مراحل طراحی دومین نسل از این لیتوگرافی نیز در حال به‌پایان رسیدن است. محصولات مجهز به تراشه‌های سه‌نانومتری ممکن است در سال ۲۰۲۴ از راه برسند.

انویدیا هنگام معرفی گرافیک‌های سری RTX 4000 گفت مدل RTX 4080 را در دو مدل با ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت حافظه عرضه می‌کند؛ اما مدتی بعد عرضه‌ی مدل ۱۲ گیگابایتی را لغو کرد. گفته می‌شود جن‌سون هوانگ در دیدار با شرکای تجاری انویدیا مطمئن شده است که این شرکت‌ها از لغو عرضه‌ی RTX 4080 12GB حمایت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات