کارت گرافیک پایین‌رده Intel Arc A310 در سکوت خبری معرفی شد

شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
کارت گرافیک پایین‌رده‌ی Arc A310 اینتل قدرت سخت‌افزاری زیادی ندارد، اما گزینه‌ی مناسبی برای رقابت با پردازنده‌های گرافیکی مجتمع محسوب می‌شود.
تبلیغات

اینتل در هفته‌‌های اخیر قطعات سخت‌افزاری پر اهمیتی را رونمایی کرده است. این شرکت پس از مدت‌ها پردازنده‌های مرکزی نسل سیزدهمی سری رپتور لیک را معرفی کرد و سپس از مشخصات و قیمت کارت گرافیک پرچم‌دار Arc A770 پرده برداشت. این محصولات مهم باعث شدند یکی دیگر از محصولات جدید اینتل چندان به چشم نیاید: کارت گرافیک پایین‌رده‌ی Arc A310 که تلاشی از سوی اینتل برای رقابت با گرافیک‌های مجتمع است.

براساس گزارش ویندوز سنترال به‌نقل از پی‌سی گیمر، کارت گرافیک A310 اینتل سخت‌افزار بسیار ضعیفی دارد و به همین دلیل نمی‌تواند رقیب مناسبی برای گرافیک‌های مجزای پایین‌رده باشد. این کارت گرافیک با ۶ هسته‌ی Xe، چهار گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 و فرکانس ۲٬۰۰۰ مگاهرتز نمی‌تواند بهترین بازی‌ها را اجرا کند و مخصوص سیستم‌هایی است که به گرافیک مجتمع مجهز نیستند. توان کارت گرافیک جدید اینتل ۷۵ وات اعلام شده است.

کارت گرافیک Arc A310 از DisplayPort 2.0 و انکد و دی‌کد AV1 بهره می‌برد و از H.264 و H.265 و HDMI 2.1 نیز پشتیبانی می‌کند. به‌طور کلی A310 به‌عنوان گرافیکی پایین‌رده، مشخصات مناسبی دارد، اما نباید انتظارات خود را از این محصول بالا ببرید.

اینتل هنوز به قیمت و تاریخ عرضه‌ی کارت گرافیک Arc A310 اشاره نکرده است. پی‌سی گیمر می‌گوید که ممکن است این کارت گرافیک هرگز به‌صورت مستقل ازطریق خرده‌فروشی‌ها عرضه نشود. شاید اینتل Arc A310 را صرفاً در قالب سیستم‌های آماده‌ای که توسط شرکت‌هایی مثل دل یا اچ‌پی فروخته می‌شوند دردسترس قرار دهد.

این روزها اکثر کامپیوترهای شخصی به پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع مجهز هستند، به همین دلیل پیش‌بینی می‌کنیم نیاز بازار به محصولاتی مثل Arc A310 کم باشد. شماری از پردازنده‌های مرکزی جدید اینتل و AMD نیز واحد گرافیکی مجتمع در خود دارند. پردازنده‌های سری F اینتل از این واحد بهره نمی‌گیرند، بااین‌حال سیستم‌های مجهز به این پردازنده‌ها به‌طور معمول با گرافیک مجزا عرضه می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات