معرفی گرافیک‌های سری RTX 4000 انویدیا به کاهش قیمت سری RTX 3000 منجر شد

پنج‌شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خبر معرفی گرافیک‌های سری RTX 4000 انویدیا باعث شده است قیمت برخی مدل‌های گرافیک‌های سری RTX 3000 این شرکت کاهش یابند.
تبلیغات

اگرچه گرافیک‌های جدید انویدیا به‌زودی دردسترس مشتریان قرار خواهند گرفت، اما سری RTX 3000 این شرکت نیز همچنان گزینه‌های بسیار خوبی برای خرید محسوب می‌شوند.

انویدیا اخیراً از گرافیک‌های سری RTX 4000 خود رونمایی کرده است. درحالی‌که اکنون RTX 4090 و RTX 4080 به‌عنوان بهترین گرافیک‌های حال‌حاضر این شرکت شناخته می‌شوند، اما نسل قبلی آن‌ها در سال جاری همچنان رقبایی شایسته در نظر گرفته می‌شوند. اگر قصد دارید یک رایانه‌ی شخصی جدید خریداری کنید، یا به‌دنبال ارتقا دستگاه قدیمی خود هستید، می‌توانید نگاهی به قیمت‌های جدید گرافیک‌های RTX 3000 داشته باشید زیرا درحال‌حاضر انتخاب یکی از مدل‌های این سری، ارزش خرید بیشتری دارد.

اکنون با رونمایی از RTX 3090 و RTX 4080، قیمت برخی گرافیک‌های سری RTX 3000 انویدیا کاهش یافته و علاوه‌براین احتمالاً به‌زودی شاهد کاهش قیمت سایر مدل‌های این سری خواهیم بود. در ادامه به برخی از مدل‌های گرافیک‌هایی انویدیا که قیمت آن‌ها کاهش یافته است اشاره خواهیم کرد.

کاهش قیمت MSI Gaming GeForce RTX 3060 Ti از ۵۹۰ دلار به ۴۸۹ دلار

این گرافیک از ۸ گیگابایت رم GDDR6 و فرکانس تقویتی ۱۷۷۰ مگاهرتز بهره می‌برد و بر پایه‌ی نسل دوم معماری RTX انویدیا ساخته شده است و بنابراین از ردیابی پرتو و سایر ویژگی‌های مدرن گیمینگ پشتیبانی می‌کند.

کاهش قیمت EVGA GeForce RTX 3070 XC3 Ultra Gaming از ۶۵۰ دلار به ۵۴۰ دلار

قیمت این گرافیک نسبت‌ به قبل ۱۷ درصد کاهش یافته و به ۵۴۰ دلار رسیده است. این محصول از ۸ گیگابایت رم GDDR6 و فرکانس ۱۷۷۰ مگاهرتز بهره می‌برد و علاوه‌براین روی آن نورپردازی ARGB دارد که برای برخی از گیمرها، ضروری است.

ZOTAC Gaming GeForce RTX 3070 Ti از ۷۵۰ دلار به ۶۸۰ دلار

این گرافیک از قدرت بسیار بالایی برخوردار بوده و قیمت آن نسبت به قبل ۹ درصد کاهش یافته است.

MSI Gaming GeForce RTX 3080 LHR 12GB از ۱۳۴۰ دلار به ۹۰۰ دلار

این گرافیک در سطح رده‌بالاترین محصولات سری RTX 3000 بوده و از وضوح ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. این مدل از ۱۲ گیگابایت رم GDDR6X بهره می‌برد و با فرکانس ۱۸۱۵ مگاهرتز کار می‌کند.

MSI Gaming GeForce RTX 3090 24GB از ۲۰۱۰ دلار به ۱۱۲۰ دلار

این گرافیک ازجمله رده‌بالاترین محصولات سری RTX 3000 انویدیا است و از ۲۴ گیگابایت حافظه و مشخصات رده‌بالا بهره می‌برد.

شایان‌ ذکر است که RTX 4080 و RTX 4090 از ۱۲ اکتبر ۲۰۲۲ (۲۰ مهر ۱۴۰۱) به‌ترتیب با قیمت ۸۹۹ دلار و ۱۴۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات