AMD پیش‌نمایشی را از کارت‌های گرافیکی Radeon RX 7000 به اشتراک گذاشت

سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
AMD در خلال رونمایی از پردازنده‌های دسکتاپ سری Ryzen 7000، پیش‌نمایش کوچکی را نیز از نسل بعدی کارت‌های گرافیکی‌اش ارائه داد؛ GPUهایی که از معماری RDNA 3 قدرت خواهند گرفت.
تبلیغات

طبق برنامه ازپیش اعلام‌شده، AMD دقایقی پیش رویدادی را با محوریت رونمایی از جدیدترین پردازنده‌های دسکتاپ خود برگزار کرد و در اقدامی غیر منتظره، در انتهای رویداد، تصویری از نسل بعدی کارت گرافیکی سری رادئون را به‌نمایش گذاشت.

تصویر مورد بحث یکی از کارت‌های گرافیکی سری Radeon 7000 را نشان می‌دهد که در نگاه اول شباهت‌های زیادی با Radeon RX 6950XT دارد. تصویر مذکور از زاویه‌ای گرفته شده است که به‌خوبی کانکتور برق و سایر جزئیات را نشان نمی‌دهد و علاوه‌براین، مدل کارت گرافیکی نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

البته با توجه به طراحی و ضخامت شاسی به‌نظر می‌رسد که با مدلی بالارده طرف هستیم. به‌طور کلی، AMD جزئیات زیادی را از نسل بعدی کارت‌های گرافیکی‌اش ارائه نداده است؛ اما می‌دانیم که GPU جدید مبتنی‌بر معماری RDNA 3 خواهند بود که روی کاغذ پیشرفت چشمگیری را در مقایسه با نسل گذشته نوید می‌دهد.

افزون‌براین، پردازنده‌های گرافیکی پرچم‌دار این سری از فرایند ساخت ۵ نانومتری TSMC بهره خواهند گرفت که در کنار معماری جدید، عملکرد در ازای هر وات را تا ۵۰ درصد بهبود می‌دهد.

با استناد به شایعات پیشین، پردازنده های Radeon RX 7000 برای نخستین‌بار در این خانواده داری طراحی چیپلت هستند و ظاهراً قلب تپنده‌ی مدل‌های پرچم‌دار را تراشه‌ی گرافیکی Navi 31 با ۱۲۲۸۸ پردازنده جریانی و حداکثر ۲۴ گیگابایت حافظه GDDR6 تشکیل می‌دهد.

همان‌طور که در ابتدا گفتیم، ارائه AMD از نخستین کارت گرافیکی سری Radeon RX 7000 تنها پیش‌نمایشی کوچک بود و تا هنگام نوشتن این خبر، تاریخ دقیقی از رونمایی اصلی و عرضه آن‌ها اعلام نشده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات