عملکرد گرافیک مجتمع Phoenix ای‌ام‌دی با نسخه‌ی ۶۰ واتی RTX 3060 برابری می‌کند

دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
افشاگر معروف Greymon55 معتقد است گرافیک مجتمع Ryzen 7000 Phoenix با معماری RDNA3 عملکردی مشابه با نسخه‌ی ۶۰ واتی گرافیک‌ مجزای RTX 3060 انویدیا دارد.
تبلیغات

سری پردازنده‌های Ryzen 7000 رسماً از دو سری Dragon Range برای لپ‌تاپ‌های قدرتمند و Phoenix برای لپ‌تاپ‌های سبک و نازک تشکیل شده‌اند. سطوح عملکرد موردانتظار گرافیک‌های مجتمع Phoenix در این پردازنده‌ها می‌تواند با بهره‌مندی از معماری RDNA3 تا ۱۶ واحد محاسباتی را پشتیبانی کند و پیش‌بینی می‌شود که عملکردی بین گرافیک RX 6500 XT و RX 6600 دسکتاپی داشته باشند.

این گرافیک‌های مجتمع با لیتوگرافی ۵ نانومتری تولید شده‌اند و می‌توانند به فرکانس‌هایی بیشتر از ۲٫۴ گیگاهرتز دست پیدا کنند و به‌دلیل کم‌مصرف‌بودن برای استفاده در لپ‌تاپ‌های نازک و سبک به‌کار می‌روند.

توییت greymon55 گرافیک مجتمع

به‌گزارش Notebookcheck، افشاگر شناخته‌شده‌ی Greymon55 امروز ۱۹ اردیبهشت، با انتشار توییتی اعلام کرد که گرافیک‌ مجتمع Phoenix ای‌ام‌دی می‌تواند عملکردی مشابه نسخه‌ی ۶۰ واتی گرافیک RTX 3060 ارائه دهد. گرافیک RTX 3060 نسخه‌های مختلفی دارد که بین ۶۰ وات تا ۱۱۵ وات متغیر است و با اینکه در این مقایسه به‌طور خاص به نسخه‌ی ۶۰ وات این گرتفیک اشاره شده است، هنوز‌هم این سطح از عملکرد گرافیکی می‌تواند برای ای‌ام‌دی دستاوردی بزرگ تلقی شود.

البته ای‌ام‌دی هنوز درباره‌ی دستیابی به این سطح از عملکرد برای گرافیک‌های مجتمع Phoenix توضیحی نداده است. این گرافیک‌های مجتمع با توانی بین ۳۵ تا ۴۰ وات عرضه خواهند شد و از LPDDR5 و PCIe 5 پشتیبانی خواهند کرد. گرافیک‌های مجتمع Phoenix تا سال ۲۰۲۳ عرضه نمی‌شوند؛ پس برای داشتن اطلاعات بیشتر درباره‌ی این واحدها باید همچنان تا آن زمان منتظر ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات