اینتل کارت گرافیک دسکتاپ Arc Limited Edition را به‌ نمایش گذاشت

پنج‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
کارت گرافیک Arc Limited Edition از تراشه‌ی بالارده‌ی ACM-G10 بهره می‌برد و تابستان امسال عرضه می‌شود.
تبلیغات

اینتل در انتهای مراسم معرفی گرافیک‌های لپ‌تاپ Arc A، ویدئوی کوتاهی را نیز از نخستین کارت گرافیک با برند Arc پخش کرد. کارت گرافیک جدید اینتل ظاهراً تابستان امسال با نام Intel Arc Limited Edition Graphics از راه می‌رسد.

از تصاویر کارت گرافیک اینتل چنین برمی‌آید که این شرکت به‌جای راهکار مرسوم دمنده که گرما را به داخل کیس انتقال می‌دهد، از دو فن محوری برای خنک‌‌کردن گرافیک استفاده می‌کند. به‌نظر می‌رسد کارت گرافیک Arc Limited Edition‌ از تراشه‌ی بالارده‌ی ACM-G10 با ۳۲ هسته‌ی Xe قدرت می‌گیرد.

کارت گرافیک Arc Limited Edition از سیستم خنک‌کننده‌ای با پهنای ۲ اسلات استفاده می‌کند و ۴ درگاه DisplayPort به‌همراه یک درگاه HDMI را دراختیار کاربر می‌گذارد. از سوی دیگر از ویدئو چنین به‌نظر می‌رسد که چهار لوله بار حرارتی را به تیغه‌های روی هیت‌سینک انتقال می‌دهند.

فن Intel Arc Limited Edition

داخل ویدئو آثاری از کانکتور برای انتقال توان مازاد نمی‌بینیم؛ بنابراین احتمالاً تمام توان موردنیاز گرافیک به‌صورت مستقیم ازطریق مادربرد به Arc Limited Edition انتقال می‌یابد. توجه داشته باشید که براساس مشخصات PCIe 4.0، این رابط حداکثر اجازه‌ی انتقال ۷۵ وات را ازطریق اسلات می‌دهد؛ بنابراین احتمالاً با یک کارت گرافیک پایین‌رده و کم‌مصرف طرف هستیم.

به‌نظر می‌رسد که روی کارت ۸ تراشه‌ی حافظه‌ی GDDR نصب شده است؛ بنابراین احتمالاً کارت گرافیک Arc Limited Edition از ۸ یا ۱۶ گیگابایت حافظه با نوع نامشخص بهره می‌برد. از سوی دیگر براساس آنچه از ویدئو برمی‌‌آید، ظاهراً لوگوی Arc روشن می‌شود.

تراشه‌های حافظه Intel Arc Limited Edition

توجه داشته باشید که Arc Limited Edition‌ نخستین کارت گرافیک اینتل به‌ حساب نمی‌آید، این عنوان به گرافیک DG1 تعلق دارد که قرار بود در کامپیوترهای اسمبل‌شده به‌ کار رود؛ اما به‌نظر می‌رسد که کارت گرافیک جدید منحصر به دستگاه‌های اسمبل‌شده نخواهد بود و بازار گسترده‌تری را در برخواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات