RTX 3090 Ti انویدیا، تنها ۵ تا ۱۰ درصد از RTX 3090 سریع‌تر است

یک‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزار‌ش‌های مختلف، کارت گرافیک RTX 3090 Ti انویدیا در رزولوشن 4K از کارت گرافیک RTX 3090 درحدود ۵ تا ۱۰ درصد سریع‌تر و بهتر عمل می‌کند.
تبلیغات

انویدیا ادعا می‌کرد که با بهره‌گیری از نهایت توان پردازنده‌ی گرافیکی GA102 و فرکانس پایه‌‌ای بیشتر از RTX 3090 معمولی (حداقل ۱۸۶۰) و استفاده از ۱۰٬۷۵۲ هسته‌ی CUDA، کارت گرافیک RTX 3090 Ti عملکردی بسیار بهتری از مدل قبلی ارائه خواهد کرد.

حالا به‌گزارش Videocardz، به‌نظر می‌رسد با وجود حافظه‌ی ویدئویی ۲۱ گیگابیت‌بر‌ثانیه‌ی GDDR6X و سیستم خنک‌کننده‌ی قوی‌تر و توان حرارتی ۴۵۰ وات (بیشتر از ۱۰۰ وات بیشتر از RTX 3090)، این کارت گرافیک عملکردی نا‌امید‌کننده را به‌نمایش می‌گذارد.

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که مدل جدید Ti کارت گرافیک RTX 3090 در رزولوشن 4K تنها ۵ تا ۱۰ درصد از مدل معمولی بهتر عمل می‌کند و در رزولوشن‌های دیگر نیز، درمقایسه‌با مدل‌های اصلی این محصول عملکردی آن‌چنان متفاوت ارائه نمی‌کند.

توییت capframex

یکی از توسعه‌دهندگان ابزار تحلیل سخت‌افزار با نام کاربری CapframeX در توییتر نتایج بررسی خود را از کارت گرافیک RTX 3090 Ti منتشر و اعلام کرد که کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Ti در رزولوشن 4K از کارت گرافیک GeForce RTX 3090 حدود ۱۰ درصد سریع‌تر و بهتر عمل می‌کند.

این پردازنده‌ی گرافیکی در رزولوشن 4K تنها ۱۰ درصد سریع‌تر عمل می‌کند و در فرکانس بوست ۲ گیگاهرتز به‌راحتی پایدار باقی می‌ماند. همچنین با بهره‌مندی از ۱۰,۷۵۲ هسته‌ی CUDA، این کارت گرافیک ۴۳ ترافلاپس توان محاسباتی مضاعف ارائه می‌دهد.

megasizegpu توییت

برخی منابع دیگر ادعا می‌کنند که تفاوت عملکرد حتی به ۱۰ درصد هم نمی‌رسد و برای مدل‌های سفارشی این محصول، تنها حدود ۵ درصد بهبود دیده می‌شود. بنابراین، می‌توان گفت افرادی که از مدل مرجع این کارت گرافیک در بررسی‌ خود استفاده می‌کنند، بیشتر از دیگر بررسی‌کنندگان تفاوت در عملکرد را مشاهده خواهند کرد.

اطلاعات متناقضی درباره‌ی قیمت‌گذاری کارت گرافیک RTX 3090 Ti وجود دارد. در برخی از گزارش‌ها اعلام شده است که این کارت گرافیک با همان قیمت کارخانه‌ای مدل اصلی، یعنی ۱٬۴۹۹ دلار، عرضه می‌شود و برخی دیگر معتقدند که این محصول با قیمت ۱٬۹۹۹ دلار روانه‌ی بازار می‌شود. چنانچه قیمت ۱٬۴۹۹ دلار درست باشد، می‌توان انتظار داشت که قیمت مدل 3090 معمولی این کارت گرافیک با عرضه‌ی مدل جدیدتر کاهش پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات