MSI RTX 3090 Ti SUPRIM X احتمالاً با توان طراحی حرارتی ۴۸۰ واتی عرضه می‌شود

یک‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مشخصات احتمالی گرافیک هیولای MSI RTX 3090 Ti SUPRIM X از طراحی ۳٫۵ اسلاته با کانکتوری ۱۶ پینی و توان طراحی حرارتی ۴۸۰ واتی خبر می‌دهد.
تبلیغات

پس از ماه‌ها انتظار، بالاخره عکس‌ها و مشخصات یکی از کارت‌های گرافیک‌ RTX 3090 Ti شرکت MSI در فضای مجازی منتشر شد. این کارت گرافیک MSI RTX 3090 Ti Suprim X نام دارد و سریع‌ترین و قطور‌ترین نسخه‌ی این نسل از کارت‌های گرافیک محسوب می‌شود.

RTX 3090 Ti SUPRIM X کارت گرافیکی کاملاً سفارشی با سه فن و طراحی ۳٫۵ اسلاته است که از تراشه‌ی GA102 با ۱۰٬۷۵۲ هسته‌ی CUDA بهره می‌برد. مهم‌ترین ارتقای این محصول درمقایسه‌با نسل‌های قبلی در قسمت ساب‌سیستم دیده می‌شود که به ماژول‌های ۲۱ گیگابیت‌بر‌ثانیه‌ای و ۲ گیگابایت GDDR6X حافظه‌ی مجهز است.

msi-rtx3090ti-suprimx

MSI GeForce RTX 3090 Ti SUPRIM X

به‌گزارش Videocardz، فرکانس پایه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی این مدل به‌ترتیب ۱٬۹۵۰ و ۱٬۹۶۵ مگاهرتز برای حالت‌های گیمینگ و اکستریم عنوان شده؛ درحالی‌که فرکانس پایه‌ی مدل مرجع انویدیا ۱٬۸۶۰ مگاهرتز است. این فرکانس به قیمت توان طراحی حرارتی بیشتری معادل ۴۸۰ وات (بیش از ۳۰ وات بیشتر) تمام می‌شود؛ البته این مقدار همچنان در محدوده‌‌ای قرار می‌گیرد که با اتصال برق ۱۶ پین PCIe نسل ۵ و اسلات ۵۲۵ واتی آن (۴۵۰ وات + ۷۵ وات) پذیرفتنی است.

مشخصات msi-rtx3090ti

RTX 3090 Ti SUPRIM X با طراحی ۳٫۵ اسلاته، از دیگر نسخه‌های این نسل قطورتر و با ۲٫۱ کیلوگرم وزن، ۲۰۰ گرم از نسخه‌ی RTX 3090 SUPRIM سنگین‌تر است. تغییری در پیکربندی خروجی نمایشگر دیده نمی‌شود؛ اما به یک براکت ورودی‌وخروجی سه‌شیاره مجهز است که تمام ارتفاع کارت گرافیک را پوشش نمی‌دهد.

MSI GeForce RTX 3090 Ti SUPRIM X

RTX 3090 SUPRIM X

کارت گرافیک MSI RTX 3090 Ti SUPRIM X روز ۲۹ مارس (۹ فروردین) به بازار عرضه خواهد شد؛ اما قیمت آن هنوز رسماً تأیید نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات