اینتل: هر سال میلیون‌ها پردازنده‌ی گرافیکی Arc را به دست گیمرها می‌رسانیم

یک‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در خبری امیدوار‌کننده، راجا کدوری، معمار ارشد بخش گرافیک اینتل اعلام کرد که اینتل با سری پردازنده‌های گرافیکی Arc، قصد دارد بر بحران کمبود تراشه و پردازنده‌‌ی گرافیکی در جهان غلبه کند.
تبلیغات

بازار پردازنده‌های گرافیکی کامپیوترها در‌ نتیجه‌ی بحران کمبود تراشه، مشکلات به وجود آمده در چرخه تأمین و هجوم ماینرها برای استفاده از این محصولات در استخراج ارزهای دیجیتال، در شرایط بدی قرار دارد.

این مشکلات گیمرها و صنعت گیمینگ را با دردسرهای بزرگی مواجه کردند: کارت‌های گرافیک در بازار کمیاب شدند و در صورت موجود بودن نیز با قیمت‌هایی نجومی به فروش می‌رسیدند.

درست در چنین شرایطی اینتل دست به کار شد و با معرفی سری پردازنده‌های گرافیکی Arc Alchemist برای رقابت با ای‌ام دی و انویدیا به صنعت گیمینگ وارد شد؛ این شرکت بارها تأکید کرده که اولین پردازنده‌های گرافیکی Arc در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ (زمستان ۱۴۰۰) به بازار عرضه می‌شوند.

با اینکه درحال‌حاضر به نظر می‌رسد بحران کمبود تراشه در ‌حال بهبود است و قیمت‌ها روندی نزولی در پیش گرفته‌اند، گیمر‌ها آنچنان امیدوار نیستند و گمان نمی‌کنند که این بهبود ادامه‌دار باشد. در همین راستا مجله‌ی PCGamer نامه‌ای سرگشاده به پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل ارسال کرد و از او خواست تا در این روزهای تاریک به گیمرها کمک کند:

پت عزیز،می‌توانم تو را پت صدا کنم؟ من این نامه‌ را با ناامیدی می‌نویسم. ما، جامعه گیمرهای کامپیوتری، با مشکلی جدی رو‌به‌رو هستیم و من فکر می‌کنم تو تنها کسی هستی که می‌توانی به واسطه‌ی موقعیتت به ما کمک کنی. برای مدت‌ها، سرنوشت گیمرهای کامپیوتری را انویدیا و ای‌ام‌دی رقم می‌زدند؛ ورود اینتل به بازار پردازنده‌های گرافیکی بارقه‌هایی از امید را در دل گیمرها ایجاد کرد؛ صادقانه می‌گویم، ما واقعاً به شما نیاز داریم.

حالا به نظر می‌رسد که گیمرها پاسخ درخوری از اینتل دریافت کرده‌اند؛‌ چراکه به گزارش wccfetch، راجا کدوری مدیر ارشد بخش گرافیکی اینتل، روز ۹ بهمن ۱۴۰۰ با تأیید مشکلاتی که گریبان‌گیر گیمرها است، اضافه کرد که این شرکت برای حل بحران موجود سخت تلاش می‌کند و قصد دارد راهی پیدا کند که هرساله میلیون‌ها کارت گرافیک و پردازنده‌ی گرافیکی به دست گیمرها برساند؛ این ادعا می‌تواند نشان‌دهنده‌ی شرایط مناسب تأمین پردازنده‌های گرافیکی Arc اینتل در مقایسه با دیگر تولیدکنندگان باشد.

 tweet Raja Koduri

شما درباره‌ی اظهارات اینتل برای حل مشکل کمبود کارت‌های گرافیک چه دیدگاهی دارید؟‌ آیا پردازنده‌های گرافیکی سری Arc Alchemist می‌تواند گیمرها را نجات دهند؟‌

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات