انویدیا شتاب‌دهنده گرافیکی A2 Tensor Core را معرفی کرد

چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
انویدیا به کمک شتاب‌دهنده گرافیکی کم‌مصرف A2، شتاب‌دهنده گرافیکی سطح مبتدی به نام A2 Tensor Core را معرفی کرده است که مجهز به پردازنده گرافیکی GA107 و حافظه ۱۶ گیگابایتی GDDR6 است.
تبلیغات

انویدیا در راستای اضافه کردن شناسه محصولی برای خط تولید نسخه جدید ریز معماری تورینگ خود، برای شتاب‌دهنده‌ گرافیکی که پیش‌تر به نام تسلا معرفی شده بود، نام‌گذاری متفاوتی انتخاب کرده است. انویدیا دلیل این تصمیم را استفاده شرکت تسلای ایلان ماسک از این عنوان، اعلام کرده است.

این شتاب‌دهنده گرافیکی، شتاب‌دهنده ای در سطح مبتدی است، A2 Tensor Core نام دارد و به تراشه ۸ نانومتری Ampere GA107 و ۱۲۸۰ هسته CUDA مجهز است.

nvidia-aseries
nvidia-a2

به گزارش videocardz، شتاب‌دهنده A2 شباهت‌های زیادی با A16 دارد که مبتنی بر چهار پردازنده گرافیکی GA107 است. هر دو شتاب‌دهنده علاوه بر رابط ۱۲۸ بیتی، ۱۶ گیگابایت حافظه GDDR6 دارند.

برخلاف A16 که برق زیادی مصرف می‌کند، A2 توان مصرفی و حرارتی بسیار پایینی داشته و نیازی به منبع برق اکسترنال ندارد.

فرکانس پایه A2 Tensor Core برابر با ۱۴۴۰ مگاهرتز و فرکانس بوست آن ۱۷۷۰ مگاهرتز است و سرعت پردازش داده‌ها به کمک این شتاب‌دهنده گرافیکی انویدیا به ۴٬۵ ترافلاپس (یک تریلیون عملیات ممیز شناور بر ثانیه) می‌رسد؛ این رقم از سرعت پردازش داده‌های کارت گرافیک GeForce RTX 3050 انویدیا کمتر است.

این شتاب‌دهنده در مقایسه با کندترین شتاب‌دهنده نسل قبل انویدیا، یعنی Turing T4 سطح مبتدی، در تجزیه و تحلیل داده‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد سریع‌تر عمل می‌کند، قیمت آن نسبت به Turing T4 شصت درصد ارزا‌ن‌تر است و ۱۰ درصد بازده انرژی بهتری ارائه می‌دهد.

NVIDIA A2 Tensor Core

شتاب‌دهنده A2 برای پردازش‌های هوش مصنوعی و شبکه‌های عصبی بهینه‌سازی شده است و در نتیجه برای استفاده از آن در گیمینگ به محیط ماشین‌های مجازی نیاز خواهید داشت.

شتاب‌دهنده گرافیکی A2 Tensor Core سرور پردازنده گرافیکی مقرون‌به‌صرفه و بسیار سازگاری است که قیمت آن هنوز به صورت عمومی اعلام نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات