دلیل خرابی کارت گرافیک‌ EVGA RTX 3090 در زمان اجرای بتای New World مشخص شد

جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اخیرا گزارشی منتشر شده است که دلیل خراب شدن کارت گرافیک‌ EVGA RTX 3090 در زمان اجرای نسخه بتای New World را لحیم‌کاری ضعیف بردهای PCB این کارت بیان می‌کند.
تبلیغات

در حال حاضر می‌توان کارت گرافیک EVGA RTX 3090 را یکی از توانمندترین مدل‌های موجود در بازار دانست که توانایی اجرای اکثر بازی‌های موجود در بازار در بالاترین تنظیمات ممکن را دارد؛ اما چندی پیش گزارش‌هایی منتشر شد که این کارت گرافیک در زمان اجرای بازی New World به مشکل سخت‌افزاری دچار می‌شود.

اوایل تیرماه امسال بود که خبری مبنی بر بلند شدن دود از برخی کارت‌های گرافیک‌ در زمان اجرای نسخه بتای بازی New World از آمازون منتشر شد؛ خبری جنجالی که گمانه‌زنی‌های زیادی در رابطه با علت خراب کارت‌های گرافیک‌ مطرح کرده بود. طبق گزارش VideoCardz، شرکت EVGA علت اصلی سوختن کارت گرافیک RTX 3090 را شناسایی کرده است. این شرکت می‌گوید بعد از تست شمار زیادی از کارت‌های گرافیک‌ RTX 3090 که توسط مصرف‌کنندگان پس داده شده بود، به این نتیجه رسیده است که یک مشکل ساختاری منجر به از بین رفتن این GPU می‌شود.

ظاهراً نرخ فریم تصاویر این بازی در منوی اصلی به‌طور غیر عادی بالا رفته و این فشار موجب خرابی یا حتی از بین رفتن این کارت‌ها شده است. در توضیحاتی که برای این مشکل بیان شده، بیشتر از کارت گرافیک EVGA RTX 3090 نام برده می‌شود و در بسیاری از موارد موجب نابودی و غیر قابل استفاده شدن GPU شده است.

بازی New World

گویا مشکل خاص و نادری که در فرایند لحیم‌کاری قطعات این کارت وجود داشته، علت اصلی این اتفاق بیان شده است. EVGA با استفاده از آنالیز اشعه ایکس تراشه‌های این کارت متوجه مشکل شده و به نظر می‌رسد تنها کارت‌هایی که در سال ۲۰۲۰ تولید شدند، چنین مشکلی دارند.

مقاله‌های مرتبط:

    استودیو بازی‌سازی آمازون گیمز که توسعه‌دهنده‌ی بازی MMORPG و در آستانه‌ی انتشار New World محسوب می‌شود، در زمان کشف این مشکل مسئولیتی در قبال کارت‌های خراب‌شده بر عهده نگرفته است و با توجه به اینکه اکثر گزارش‌های خرابی به برند EVGA مربوط می‌شد، این شرکت تضمین کرده است که کارت‌های دارای ایراد را برای کاربران تعویض کند. البته آمازون نیز آپدیتی برای رفع مشکل نرخ فریم نامحدود بازی منتشر کرده که این مسئله را به کلی برطرف کرده است.

    در ابتدا تصور می‌شد علت این مشکل، کنترلر فن کارت گرافیک است و حتی EVGA آپدیتی برای حل این مسئله منتشر کرده بود. حالا EVGA اعلام کرده است که علت این مشکل، نقص عملکرد کنترلر فن کارت نیست و گزارش اشتباه یک سری نرم‌افزار ترد پارتی مثل HWiNFO و GPUZ، به دلیل ایجاد نویز در کنترلر فن کارت گرافیک بوده است که تأثیری در عملکرد آن ندارد. نرم‌افزار Precision EVGA نیز آپدیتی دریافت کرده است که این ایراد جزئی را برطرف می‌‎کند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات