شایعه: AMD پردازنده‌های گرافیکی Navi 2X را با فرایند ساخت ۶ نانومتری بازتولید می‌کند

سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود AMD پردازنده‌های گرافیکی Navi 2X را با فرایند ساخت ۶ نانومتری بازتولید می‌کند تا از آن در نسل بعدی کارت‌های گرافیک رادئون RX 7000 استفاده کند.
تبلیغات

یکی از کاربران توییتر با نام کاربری Greymon55 ادعا کرده است که AMD احتمالا برنامه‌هایی برای تولید پردازنده‌های گرافیکی Navi 2X با فرایند ساخت ۶ نانومتری دارد تا بتواند خلأ بین کارت‌های گرافیک میان‌رده و رده پایین در نسل بعدی سری RX 7000 را پر کند.

هنوز اطلاعاتی  در مورد نام این پردازنده‌های گرافیکی در دست نیست؛ اما احتمال داده می‌شود که نام‌های Navi 22 و Navi 23 برای کارت‌های گرافیک سری رادئون RX 7600 و پایین‌تر مورد استفاده قرار بگیرند. به نظر می‌رسد برای تولید مجدد پردازنده‌های گرافیکی Navi 21 که تعداد هسته‌های آن با Navi 33 برابر است (۵۱۲۰ هسته)، دلیلی وجود ندارد.

 اما از سوی دیگر، Navi 22 از ۲۵۶۰ پردازنده جریانی تشکیل شده است که آن را برای استفاده در کارت‌های گرافیکی همچون سری بعدی رادئون RX 7500  مناسب می‌سازد.

Greymon55 پیش‌تر ادعا کرده بود پردازنده‌های گرافیکی سری Navi 4X که بر مبنای ریزمعماری RDNA4 ساخته می‌شوند، احتمالا در مقایسه با سری Navi 3X، مدل‌های GPU بیشتری خواهند داشت. در حال حاضر تنها سه مدل پردازنده‌های گرافیکی در سری Navi 3X وجود دارد: ۳۱، ۳۲ و ۳۳.

جدول تخمینی از محصولات آینده سری نیوی AMD

فعلاً اطلاعات زیادی در مورد پردازند‌ه‌های گرافیکی Navi 4X در دسترس نیست؛ اما GPU پرچم‌دار Navi 41 پیش‌تر در اطلاعات افشاشده رؤیت شده و گفته می‌شود AMD احتمالا کار روی این مدل را آغاز کرده است.

به نظر شما برنامه AMD برای بازتولید پردازنده‌های گرافیکی Navi 2X چقدر می‌تواند به بیشتر شدن تنوع و محدوده قیمت کارت‌های گرافیک سری RX 7000 کمک کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات