پردازنده‌های گرافیکی سری Intel DG2 به‌زودی معرفی می‌شوند

پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از اعضای اینتل گفته فاصله‌ی زیادی تا معرفی کامل و عرضه‌ی پردازنده‌های گرافیکی جدید سری Intel DG2 باقی نمانده است که خانواده‌اش پنج عضو دارد. قوی‌ترین مدل DG2 رقیب RTX 3070 Ti خواهد بود.
تبلیغات

اینتل هنوز رسما تاریخ عرضه‌ی Intel DG2 را اعلام نکرده است؛ ولی انتظارات از جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی اینتل زیاد است. پیت برابیکر توییتی منتشر کرده و گفته است که اینتل به‌دنبال مهندس ارشد روابط توسعه‌دهنده‌ی بازی می‌گردد.

این حقیقت که اینتل در حال استخدام افرادی با سابقه‌ی کار با توسعه‌دهندگان بازی است، نشان می‌دهد پردازنده‌ی گرافیکی DG2 قرار است فرصت‌های جدیدی برای تیم آبی در حوزه‌ی گیمینگ ارائه دهد. برابیکر در توییتش مدعی شده که اینتل DG2 در همین نزدیکی‌ها قرار دارد و شرایط قرار است هیجان‌انگیز شود. DG2 درنهایت قرار است گیمینگ میان‌رده تا بالارده را به‌صورت انحصاری روی قطعات سخت‌افزاری اینتل ممکن کند؛ اتفاقی که قبلا هرگز ممکن نبود.

به‌نوشته‌ی VideoCardz، پردازنده‌ی گرافیکی DG2 اینتل نه‌تنها برای پلتفرم دسکتاپ، بلکه برای پلتفرم لپ تاپ هم تولید می‌شود. فعلا نمی‌دانیم هر دو مدل از DG2 هم‌زمان عرضه می‌شوند یا یکی از پلتفرم‌ها در اولویت قرار می‌گیرد. اینتل پیش‌تر بارها تأکید کرده است DG2 سال جاری میلادی عرضه می‌شود؛ اما معلوم نیست که این گفته به مدل دسکتاپ اشاره می‌کند یا لپ تاپ. 

پردازنده‌های گرافیکی سری DG2 قرار است شامل پنج عضو با ۹۶ تا ۵۱۲ واحد اجرایی باشند. قوی‌ترین مدل با ۵۱۲ واحد اجرایی احتمالا می‌تواند با پردازنده‌ی گرافیکی معرفی‌نشده‌ی موردانتظار RTX 3070 Ti انویدیا رقابت کند؛ بنابراین، با کارت گرافیکی پرچم‌دار مواجه هستیم. مدل‌هایی از DG2 با ۲۵۶ واحد اجرایی و ۳۸۴ واحد اجرایی بازار میان‌رده را هدف قرار خواهند داد و با ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی GDDR6 همراه می‌شوند. با درنظرگرفتن تمامی این‌ها، انتظار داریم اینتل فعالانه گیمینگ 1080p و 1440p را هدف قرار دهد.

مشخصات فنی فاش‌شده از پردازنده‌های گرافیکی سری Intel DG2

-

تعداد واحد اجرایی

تعداد هسته‌ی سایه‌زن

حافظه‌ی گرافیکی

باس

توان مدل لپ تاپ

توان مدل دسکتاپ

مدل اول

۵۱۲

۴۰۹۶

۱۶ گیگابایت GDDR6

۲۵۶ بیت

تقریبا ۱۵۰ وات

تقریبا ۲۷۵ وات

مدل دوم

۳۸۴

۳۰۷۲

۱۲ گیگابایت GDDR6

۱۹۲ بیت

نامشخص

نامشخص

مدل سوم

۲۵۶

۲۰۴۸

۸ گیگابایت GDDR6

۱۲۸ بیت

نامشخص

نامشخص

مدل چهارم

۱۲۸

۱۰۲۴

۴ گیگابایت GDDR6

۶۴ بیت

نامشخص

نامشخص

مدل پنجم

۹۶

۷۶۸

۴ گیگابایت GDDR6

۶۴ بیت

تقریبا ۱۲۰ وات

نامشخص

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات