اینتل نشانه‌های مرموزی در تیزر کارت گرافیک Xe HPG قرار داده است

شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
اینتل اخیرا تیزری کوتاه از پردازنده‌ی گرافیکی گیمینگ Xe HPG منتشر کرده است که بررسی دقیق آن، دو نکته‌ی مخفی را برملا می‌کند.
تبلیغات

اینتل چند روز پیش کنفرانس کوتاهی در GDC 2021 برگزار کرد و در این مراسم شاهد اشاره‌ به پردازنده‌ی گرافیکی مورد انتظار Intel Xe HPG بودیم. براساس گزارش Wccftech،‌ کاربران تیزبین متوجه نکته‌ی مهمی در تیزر اینتل شده‌اند که اطلاعات جالبی از پردازنده‌ی گرافیکی این شرکت برملا می‌کند.

پازل رمزآلودی که اینتل در تیزر پردازنده‌های گرافیکی Xe HPG قرار داده است، نخستین بار توسط VideoCardz پیدا شد و جزئیات آن در توییتر در دسترس قرار گرفت. تیزری که اینتل از Xe HPG منتشر کرد، در دقیقه‌ی ۴۲:۰۷ ویدئوی مراسم این شرکت در GDC قابل ‌مشاهده است. به‌ نظر می‌رسد دو پازل رمزآلود در تیزر اینتل گنجانده شده‌اند؛ البته شاید تعداد آن‌ها بیشتر باشد. دو تصویر رؤیت‌شده را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

توالی عددیِ هفت‌رقمی (79.0731W) در ابتدا ظاهر می‌شود و چند ثانیه بعد شاهد نمایش کدهای مرموز باینری هستیم. کارشناس Wccftech تلاش کرده است کد باینری را ترجمه کند؛ اما نتیجه‌ی کار در همه‌جا به ‌غیر از ASCII به کاراکترهایی نامفهوم منتهی می‌شود. در ASCII این عبارت به‌ دست می‌آید: íÐ #. این اتفاق ممکن است تصادفی باشد؛ اما برخی کاربران از احتمال ارتباط بین کد باینری اینتل با دستگاه اعداد مبنای‌ ۱۶ (هگزادسیمال) سخن‌ به ‌میان آورده‌اند. حتی ممکن است توالی عددی رؤیت‌شده در ویدئو، بخشی از پازل بزرگ‌تری باشد که به‌زودی بخش‌های دیگر آن برملا می‌شود. 

اگر توالی عددی اینتل بخشی از پازل بزرگ‌تر نباشد،‌ می‌توانیم معانی مختلفی برای آن تفسیر کنیم. 79.07 ممکن است توان طراحی حرارتی (TDP)‌ پردازنده باشد و 31W شاید به تاریخ عرضه اشاره کند (سی ‌و ‌یکمین هفته‌ی ۲۰۲۱)؛ سی ‌و‌ یکمین هفته‌ی سال جاری میلادی برابر با ۲ آگوست ۲۰۲۱ (۱۱ مرداد ۱۴۰۰) است. در نظر داشته باشید که فعلا از هیچ‌ چیز مطمئن نیستیم، به ‌همین دلیل توالی هفت‌رقمی اینتل امکان دارد به مورد کاملا متفاوتی اشاره کند. اگر ایده‌ای برای حل کردن این معما دارید، حتما آن را با ما در میان بگذارید. 

آخرین شرکتی که اقدامی این‌چنینی انجام داد، انویدیا بود که پازلی جالب در تیزرهای پردازنده‌های گرافیکی تورینگ قرار داد. پازل‌های انویدیا در عرض چند روز حل شدند. اگر پازل اینتل خیلی سخت نباشد، احتمالا در آینده‌ای نزدیک جزئیات بیشتری از آن خواهیم شنید. 

Xe HPG نخستین کارت گرافیک گیمینگ اینتل خواهد بود و احتمالا از ۵۱۲ واحد اجرایی به ‌همراه ۴۰۹۶ واحد محاسبه و منطق استفاده خواهد کرد. کارت گرافیک Xe HPG بازار میان‌رده را هدف قرار خواهد داد و بسیار مشتاقیم تا عملکرد آن را در بازار کارت گرافیک امروزی ببینیم؛ بازاری که به دلایل مختلف وضعیت خوبی تجربه نمی‌کند. اینتل در تلاش است خود را با Xe HPG در بازار کارت گرافیک گیمینگ محک بزند و اگر این پروژه‌ موفقیت‌آمیز باشد، قطعا در سال‌های آینده کارت‌های گرافیک قدرتمندتری از سوی تیم آبی مشاهده خواهیم کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات