کارت گرافیک RTX 3060 نیامده گران شد

سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کارت گرافیک RTX 3060 انویدیا هنوز به بازار عرضه نشده است؛ اما برخی از فروشگاه‌ها با سوءاستفاده از وضعیت فعلی بازار قیمت آن را افزایش داده‌اند.
تبلیغات

خرده‌فروشی‌هایی فروشنده‌ی کارت‌های گرافیک نسل جدید انویدیا، یعنی خانواده‌ی Nvidia GeForce RTX 3000، اخیرا قیمت کارت گرافیک جدید این خانواده را افزایش داده‌اند که ۲۵ فوریه‌ی ۲۰۲۱ (۷ اسفند ۱۳۹۹) به بازار عرضه می‌شود. براساس رهنمودهای داخلی تازه‌فاش‌شده‌ی انویدیا‌، این شرکت انتظار دارد نخستین سری از کارت گرافیک RTX 3060 با همان قیمت‌ تعیین‌شده دردسترس قرار بگیرد. این موضوع معمولا بدین‌معنی است که خرده‌فروشی‌ها در عرض چند روز یا چند هفته، موجودی تعیین‌شده را تهیه می‌کنند؛ ولی کارت‌ها را با همان قیمت مدنظر انویدیا عرضه می‌کنند و قیمت را تغییر نمی‌دهند. 

متأسفانه بارها دیده‌ایم که خرده‌فروشی‌ها پیش‌فروش کارت گرافیک را لغو می‌کنند تا کاربر مجبور شود همان کارت گرافیک را با قیمت بسیار گران‌تر بخرد. تاکنون، انویدیا برای جلوگیری از این رخداد عملا هیچ کاری انجام نداده است و اساسا کار خاصی هم نمی‌تواند انجام دهد. البته تیم سبز می‌تواند در آینده توزیع کارت گرافیک به آن خرده‌فروشی را به‌طور کاملا محدود انجام دهد. 

در همین حین، طبق گزارش خبرگزاری VideoCardz، فروشگاه ProShop که در برخی از کشورهای اروپایی فعالیت می‌کند، از همین حالا قیمت کارت گرافیک جدید انویدیا را افزایش داده است. درحال‌حاضر، ProShop کارت گرافیک RTX 3060 را با قیمت ۴۹۹ یورو فهرست کرده است. قیمت رسمی این کارت گرافیک در اروپا ۳۲۹ یورو است و این یعنی ProShop کارت RTX 3060 را ۵۲ درصد گران‌تر می‌فروشد. 

قیمت افزایش یافته کارت گرافیک RTX 3060 در فروشگاه اروپایی

ProShop تنها فروشگاهی نیست که از وضعیت فعلی بازار کارت گرافیک و تقاضای فراوان آن سوءاستفاده می‌کند. درحقیقت، افزایش قیمت کارت گرافیک عرضه‌نشده‌ی RTX 3060 از بیش از یک هفته پیش در اروپا مشاهده شده است. تعدادی از فروشگاه‌ها نظیر PCDiga تنها در یک هفته قیمت این کارت گرافیک حدودا ۱۰۰ یورو افزایش داده‌اند. درحال‌حاضر، در فروشگاه PCDiga دو کارت گرافیک RTX 3060 Ti و RTX 3060 با قیمت تقریبا مشابه فهرست شده‌اند. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این خبر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات