ماتروکس در توسعه‌ سری جدید کارت‌های گرافیکی با انویدیا همکاری می‌کند

یک‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
ماتروکس، تولیدکننده‌ی باسابقه و رقیب دیرینه‌ی انویدیا قصد دارد با این شرکت در تولید سری جدید از کارت‌های گرافیکی همکاری کند.
تبلیغات

ماتروکس اعلام کرد که برای ساخت طیف جدیدی از کارت‌های‌گرافیکی تعبیه‌شده‌ی چند صفحه‌ای با انویدیا همکاری خواهد کرد. این کارت‌های گرافیکی برای استفاده در ویدئووال‌هایی با دانیسته‌ی بالا طراحی می‌شوند. ماتروکس قصد دارد تا با استفاده از فناوری مشهور GPU انویدیا، کار‌ت‌های گرافیکی جدیدی طراحی و عرضه کند که از طریق پردازنده‌های گرافیکی Quadro در اپلیکیشن‌های ویدئووال‌ گرافیکی بالا مورد استفاده قرار گیرند. انتظار می‌رود این ویدئووال‌ها هم به‌صورت تجاری و هم در شرایط اضطراری ۲۴/۷ (سرویس‌های بدون وقفه) کاربرد داشته باشند.

دیوید چیاپینی، معاون اجرایی تحقیق و توسعه ماتروکس گفت:

ماتروکس از فعالیت در کنار انویدیا (رهبر محاسبات GPU) برای عرضه‌ی استاندارد جدیدی از ویدئووال‌های چگالی بالا بسیار خرسند است. این همکاری نمونه‌ی دیگری از تعهد ما برای گسترش فعالیت در حوزه‌ی دیوارهای ویدیویی است تا مشتریان همچنان از تخصص گرافیک، مهندسی کلاس جهانی، پشتیبانی فنی و اختصاصی و چرخه‌ی عمر طولانی محصولات بهره‌مند شوند.

ماتروکس در خلق ویدئووال‌های گرافیک بالا شرکتی پیشرو است که توانست تأثیر به‌سزایی در بهبود تجربه‌ی کاربران در دنیای واقعی به‌جای بگذارد. اسکات فیتزپاتریک، معاون مدیر بازاریابی محصولات Quadro در انویدیا توضیح می‌دهد که چگونه این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای ارتقای کارایی پخش ویدئوهای ویژه، قابلیت اطمینان و طول عمر در ویدئووال‌های نسل بعدی است.

Matrox Developing Embedded Graphics Cards With NVIDIA

این خط جدید از کارت‌های گرافیکی تک‌درگاه (یا تک‌درگاه) تشکیل شده‌ است که قادر هستند تا حداکثر چهار نمایشگر 4K را هم‌زمان پشتیبانی کنند. در عین حال OEMها، یکپارچه‌کنندگان سیستم‌ها و نصب‌کننده‌های AV می‌توانند قدرتی ترکیبی از چندین کارت را به وجود آورند تا بتوانند حداکثر ۱۶ نمایشگر را از یک سیستم درایو کنند. از طرفی در این ویدئووال‌ها از قابلیت HDCP (مخفف: High-bandwidth Digital Content Protection یا حفاظت از محتوای دیجیتال پهن‌باند) پشتیبانی می‌شود. همچنین نرم‌افزار قدرتمند مدیریت دسکتاپ PowerDesk مجموعه‌ای گسترده از ابزارهای پیشرفته را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند به‌راحتی تنظیمات چند صفحه‌ای را سفارشی کنند.

اطلاعات بیشتر در مورد Matrox Graphics Inc

Matrox Graphics در دهه‌ی ۷۰ میلادی رقیب قدیمی و دیرینه‌ی انویدیا و ATI بود. این شرکت اولین کارت گرافیک خود را در اواخر دهه‌ی ۷۰ توسعه داد. در اواسط دهه‌ی ۹۰ میلادی شانس خود را در تولید و توسعه‌ی شتاب‌دهنده‌های سه‌بعدی متمرکز بر مصرف‌کننده امتحان کرد. این شرکت اکنون تولیدکننده‌ی جهانی ASICها، تابلوها، لوازم و نرم‌افزارهای باکیفیت است. فناوری ماتروکس برای افراد حرفه‌ای و شرکای جهانی قابل اعتماد است. مقر اصلی مونتروکس هم‌اکنون در مونترال است.

درباره‌ی قیمت و زمان ارائه هنوز هیچ خبری منتشر نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات