AMD احتمالا به‌زودی کارت گرافیک پیشرفته Navi را به بازار عرضه خواهد کرد

پنج‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
احتمالا AMD به‌زودی یکی از کارت‌های گرافیک قدرتمند خود را به بازار عرضه خواهد کرد. ممکن است این کارت گرافیک از معماری Navi بهره برده باشد.
تبلیغات

به نظر می‌رسد که AMD در حال تولید یک پردازنده گرافیکی جدید و فوق‌العاده قدرتمند است. براساس گزارش‌های منتشرشده‌ی اخیر، ظاهرا AMD به صورت مخفیانه یک دستگاه جدید را با عنوان «ATI-102-D18802» ثبت کرده که مجوز این کارت گرافیک جدید، در آژانس ملی تحقیقات رادیو کره جنوبی (RRA) منتشر شده است. در گذشته خبرهای زیادی در زمینه‌ی تولید کارت‌های گرافیک پرچم‌دار از AMD می‌شنیدیم و این شرکت اکنون قدمی در راستای تولید و عرضه‌ی پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند با معماری گرافیکی NAVI برداشته است.

کارت گرافیک AMD

به‌گفته‌ی سایت Wccftech، شاید عنوان این کارت گرافیک جدید AMD یک رشته‌ی تصادفی از اعداد به نظر برسد، اما برخی موفق به رمزگشایی این عنوان شده‌اند و براساس نام دستگاه، احتمال داده شده که این مدل از معماری Navi بهره ببرد؛ زیرا سه شماره‌ی اول نام کارت گرافیک با کد D18 بوده و این کد با معماری ناوی ارتباط دارد. از طرف دیگر سه رقم آخر این دستگاه ناوی با اسامی سری‌های موجود میان‌رده سازگار نیست؛ درنتیجه پیش‌بینی می‌شود که این کارت گرافیک در دسته‌ی محصولات قدرتمند قرار گیرد. علاوه بر این، چون مجوز محصول به‌تازگی ثبت شده است، به احتمال زیاد این GPU از ردیابی پرتو (ray tracing) پشتیبانی خواهد کرد.

در حال حاضر، تاریخ عرضه‌ی این محصول مشخص نیست؛ اما خبر خوب این است که نیازی به منتظر ماندن برای عرضه‌ی کارت گرافیک AMD نخواهد بود، زیرا در حال حاضر نام آن، مجوز RRA را دریافت کرده است و به‌زودی در فروشگاه‌ها عرضه خواهد شد. معمولا یک محصول بین ۳ تا ۶ ماه پس از دریافت گواهینامه RRA در قفسه‌های فروشگاه‌ها موجود خواهد شد. از سوی دیگر برخی احتمال می‌دهند که این کارت گرافیک با پلی استیشن ۵ و Xbox Scarlett وارد بازار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات