احتمال عرضه کارت گرافیک GeForce GTX 1650 در ماه آینده

شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
کارت گرافیک GeForce GTX 1650 بنا بر اخبار و شایعاتی که وجود دارد، به احتمال زیاد جایگزین کارت Geforce GTX 1050 در بازار سخت‌افزار خواهد شد.
تبلیغات

از هنگامی که شایعات در مورد ساخت کارت گرافیک GeForce GTX 1660 Ti انویدیا شروع شد، گمانه‌زنی‌هایی هم در مورد عرضه‌ی قریب‌الوقوع کارت‌های رده پایین‌تر GeForce GTX 1660 و GTX 1650 وجود داشت. درحالی‌که هنوز انویدیا اخبار رسمی در تأیید عرضه‌ی کارت GeForce GTX 1660 منتشر نکرده، منابع خبری سایت VideoCardz's industry تأیید کرده‌اند که انویدیا در حال آماده‌سازی کارت گرافیک GeForce GTX 1650 است. 

بنابر اخبار رسیده، کارت گرافیک GTX 1650 جانشینی برای کارت کنونی Geforce GTX 1050 خواهد بود. درست مثل دیگر کارت‌های GTX سری ۱۶ انویدیا، کارت گرافیک GTX 1650 هم با معماری جدید تورینگ ساخته شده؛ اما از ویژگی رهگیری پرتو آنی بی‌بهره است. شایعاتی در مورد استفاده از تراشه‌ی سیلیکون TU117 در این کارت گرافیک وجود دارد؛ تراشه‌ای که با فناوری ساخت ۱۲ نانومتری توسط شرکت تایوانی TSMC ساخته شده است. 

geforce gtx

با وجود این اخبار، تاکنون هیچ‌گونه اطلاعاتی از کارت پایین‌رده‌ی GTX 1650 افشا نشده است. مشخصات این کارت در حد حدس و گمان باقی مانده، اما کارشناسان بر سر وجود ۸۹۶ یا ۱۰۲۴ هسته‌ی CUDA در این کارت اتفاق نظر دارند. بنابر آخرین توییت تیم TUM_APISAK، سرعت کلاک پایه‌ی این کارت ۱۴۸۵ مگاهرتز است که ۱۵ مگاهرتز کمتر از GeForce GTX 1660 Ti محسوب می‌شود. این کارت گرافیک ممکن است مجهزبه ۴ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی GDDR5 باشد، حافظه‌ای که احتمالاً با فرکانس ۲۰۰۰ مگاهرتز و پهنای باس ۱۲۸ بیتی کار خواهد کرد. 

با این فرض که شرکت انویدیا از همان توان طراحی حرارت  GTX 1050 در این مدل جدیدتر نیز استفاده کند، کارت گرافیک GTX 1650 ممکن است با توان طراحی حرارتی (TDP) معادل ۷۵ وات، توان مورد نیاز خود را بدون نیاز به کانکتورهای خارجی و مستقیماً ازطریق اسلات PCIe تأمین نماید. 

بنابر ادعای سایت HardOCP در ماه گذشته، انویدیا این کارت گرافیک را در اواخر ماه مارس با قیمت ۱۷۹ دلار عرضه خواهد کرد. درحالی‌که قیمت اولیه‌ی کارت گرافیک GeForce GTX 1050 حدود ۱۰۹ دلار بود، باید منتظر ماند و دید که توجیه‌پذیری اقتصادی کارت گرافیک جدید GeForce GTX 1650 نسبت به برادرش چگونه خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات