انویدیا برنامه‌ GTX VR Ready را برای کارت گرافیک‌های سازگار با واقعیت مجازی معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
تمرکز اصلی انویدیا در کنفرانس امروز روی پلتفرم خودرو هوشمند بود، با این حال انویدیا امروز از برنامه‌ی اختصاصی خود برای پشتیبانی از واقعیت مجازی در کارت گرافیک‌های آینده نیز خبر داد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

بخش جی‌فورس انویدیا امروز اعلام کرد که قصد دارد در محصولات آینده‌ی خود برنامه‌ای با نام GeForce GTX VR را دنبال کند که در آن پشتیبانی از فناوری واقعیت مجازی در کارت  گرافیک‌های سازگار با این فناوری ارائه خواهد شد.

برنامه‌ی VR Ready در واقع یک برچسب یا برند جدید است که روی برخی از کارت گرافیک‌های انویدیا قرار خواهد گرفت. به این ترتیب کاربر متوجه خواهد شد که کدام کارت‌های گرافیک این شرکت از فناوری واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کنند.

فناوری واقعیت مجازی نیاز به قدرت پردازشی بالایی دارد و از این رو انتظار می‌رود تا این فناوری بیشتر در کارت‌های گرافیکی رده‌ی بالای این شرکت مورد استفاده قرار گیرد.

همانطور که پیش‌تر نیز در سیستم پیشنهادی برای استفاده از Oculus Rift شنیده بودیم، سیستم پیشنهادی انویدیا برای استفاده از این فناوری نیز تقریبا یکسان است:

  • - کارت گرافیک‌های دسکتاپ: GeForce GTX 970 یا بالاتر
  • - کارت گرافیک‌های موبایل: GeForce GTX980 یا بالاتر
  • - پردازنده: Core i5-4590 یا بالاتر
  • - پشتیبانی از درگاه USB 3.0
  • - حافظه‌ی رم حداقل ۸ گیگابایت
  • - دو درگاه USB 3.0 و یک درگاه HDMI 1.3
  • - سیستم عامل ویندوز ۷ با سرویس پک یک یا جدیدتر

انویدیا در CES 2016 اعلام کرد که همکاری نزدیکی با Rift دارد تا واقعیت مجازی را در اختیار مصرف کننده قرار دهد. انتظار می‌رود طی ماه‌های آینده شاهد رونمایی از هدست‌های واقعیت مجازی از سوی آکیلوس و اچ‌تی‌سی باشیم و از این رو کاربران باید بدانند که برای استفاده از این فناوری نیازمند یک کامپیوتر قدرتمند هستند؛ کامپیوتری که اکثر گیمرهای فعلی به آن دسترسی ندارند.

کلیه‌ی اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی CES 2016 مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات