سهم AMD از بازار پردازنده‌ گرافیکی به بالاترین حد در سه سال اخیر رسید

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
AMD علاوه بر افزایش درآمد فروش از محل پردازنده‌ی گرافیکی، شاهد افزایش سهم خود از این بازار به بالاترین حد در سه سال اخیر بوده است.
تبلیغات

قیمت پردازنده‌ی گرافیکی در طول یک سال اخیر به لطف پرطرفدار شدن معدن‌کاوی ارزهای دیجیتال بسیار افزایش پیدا کرده است. اگرچه ای‌ام‌دی برنده‌ی دور از انتظار این افزایش قیمت است؛ ولی گزارش‌‌ها نشان‌دهنده‌ی افزایش قابل ملاحظه سهم بازار ای‌ام‌دی در برابر انویدیا هستند.این رقم برای ای‌ام‌دی به بیشترین مقدار در ۳ سال گذشته رسیده است.

اگر به دنبال به‌روز کردن پردازنده‌ی گرافیکی رایانه‌ی خود باشید، با قیمت های بالایی روبه‌رو خواهید شد. آمارهای ارائه‌شده نشان از این دارند که قیمت پردازنده‌ی گرافیکی در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایشی ۲۵ تا ۴۰ درصدی بوده است.

افزایش قیمت به‌گونه‌ای بوده که حتی قیمت نسخه‌ی کارکرده‌ی شماری از کارت‌های گرافیک قدرتمند بازار نیز در طول چند ماه اخیر افزایش پیدا کرده است.

اگر در جریان خبرها باشید، می دانید که قیمت کارت‌های ای‌ام‌دی ارزان‌تر از رقیبش انویدیا است. قدرت این کارت‌ها به یک اندازه نیست و در این زمینه برتری با انویدیا است؛ اما به نظر می‌رسد فاکتور قیمت در برابر کارایی یعنی همان ارزش خرید، کاربران را به سمت خرید کارت‌ گرافیک AMD سوق می‌دهد.

APU AMD R3 R5 2200 2400

پردازنده‌های با گرافیک توکار در سری جدید ریازن ای‌ام‌دی

اوضاع کنونی بازار

بر طبق آخرین مقاله‌های منتشرشده در سایت دی‌اس‌او‌ گیمینگ، سهم بازار کنونی ای‌ام‌دی ۳۳.۷ درصد است. این رقم در انتهای سال گذشته میلادی، ۶ درصد افزایش داشته است. مدت‌زمان زیادی از پیشتازی انویدیا در بازار کارت‌ گرافیک می گذرد؛ اما استراتژی‌های درست AMD سهم بازار این شرکت را به حداکثر مقدار خود در ۳ سال گذشته رسانده است. اگر AMD بتواند بخش بودجه‌محور بازار (کارت‌های پایین‌رده و میان‌رده با قیمت مناسب) را از آن خود کند - که می توان به‌جرئت آن را بهترین استراتژی این شرکت در ۱۰ سال گذشته نامید - به احتمال خیلی زیاد رقیب دیرینه خود را پشت سر می‌گذارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات