انویدیا تایتان ایکس کالکتورز ادیشن در یک ویدیوی ۱۳ ثانیه‌ای رؤیت شد

شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا ساعاتی پیش با انتشار ویدیویی کوتاه، از عرضه‌ی کارت گرافیک جدید تایتان ایکس کالکتورز ادیشن خبر داد.
تبلیغات

انویدیا در اقدامی جالب ساعاتی پیش ویدیویی ۱۳ ثانیه‌ای با عنوان «این [کارت گرافیک‌] در راه است...» از عرضه‌ی کارت جدید تایتان ایکس کالکتورز ادیشن خبر داد. در این ویدیوی کوتاه، اطلاعات چندانی درباره‌ی کارت گرافیک جدید گنجانده نشده است؛ با این‌حال همین ویدیو توانسته جنجال زیادی به پا کند و باعث خوشحالی طرفداران شود.

در ماه آوریل امسال، انویدیا مدل جدیدی از کارت‌های سری تایتان به نام تایتان ایکس‌پی عرضه کرد. پیش از عرضه‌ی این کارت، این شرکت آمریکایی کارت‌های گرافیک جی‌تی‌ایکس ۱۰۷۰ و جی‌تی‌ایکس ۱۰۸۰ را با معماری پاسکال روانه‌ی بازار کرده بود. با انتشار این ویدیوی جدید، مشخص شد که قرار است کارتی جدید از خانواده‌ی تایتان ایکس‌ به‌زودی وارد بازار شود.

بزرگ‌ترین سؤالی که در حال‌ حاضر می‌توان در مورد تایتان ایکس‌ کالکتورز ادیشن مطرح کرد، این است که کارت جدید انویدیا از چه معماری استفاده خواهد کرد؛ پاسکال یا ولتا؟ معماری ولتا مدتی است در کارت‌هایی که هدف اصلی‌شان هوش مصنوعی است، مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ شرکت‌های بزرگی نظیر فیسبوک از چنین کارت‌هایی استفاده می‌کنند. تا این‌حد می‌دانیم که این کارت قرار است به‌زودی در دسترس مخاطبان معمولی قرار گیرد؛ البته انویدیا هنوز زمان آن را مشخص نکرده است. حدس ما این است که تایتان ایکس کالکتورز ادیشن قرار است نخستین کارت مجهز به معماری ولتا باشد.

تایتان ایکس کالکتورز ادیشن شاید نسبت به تایتان ایکس معمولی بهبود کمی به خود دیده باشد؛ اما می‌توان پیش‌بینی‌های دیگری نیز انجام داد. بسیاری از طرفداران معتقدند که این کارت جدید در اصل قرار است نسل جدید کارت‌های سری تایتان باشد.

برای آشنایی بیشتر با کارت‌های گرافیک سری تایتان، می‌توانید مقایسه‌ی بین تایتان ایکس‌پی و تایتان ایکس را در ادامه مشاهده کنید:

مشخصات

انویدیا تایتان ایکس

انویدیا تایتان ایکس‌پی

تعداد واحد پردازشی SM

۲۸

۳۰

هسته‌های کودا

۳۵۸۴

۳۸۴۰

بوست کلاک واحد پردازش گرافیکی

۱۵۸۲ مگاهرتز

۱۵۸۲ مگاهرتز

GFLOP

۱۰۶۰۹ گیگافلاپ

۱۲ ترافلاپ

Data Rate حافظه

۱۱ گیگابایت بر ثانیه

۱۱.۴ گیگابایت بر ثانیه

پهنای باند حافظه

۴۸۴ گیگابایت بر ثانیه

۵۴۷.۷ گیگابایت بر ثانیه

توان حرارتی

۲۵۰ وات

۲۵۰ وات

فناوری ساخت

۱۶ نانومتری

۱۶ نانومتری

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات