تجارت Radeon از AMD جدا می‌شود

یک‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته در زومیت خواندید که ظاهرا مایکروسافت در تلاش برای تصاحب کمپانی AMD است. امروز نیز شایعه شده که ای‌ام‌دی قصد دارد تا تجارت تولید کارت گرافیک‌های خود را از کمپانی جدا کند.
تبلیغات

 ای‌ام‌دی که در سال‌های گذشته سهم قابل توجهی از بازار تراشه‌های PC را تحت کنترل خود داشت چند سالی است که بازی را به طور کامل به اینتل واگذار کرده است و در زمینه‌ی پردازنده‌های کامپیوتری سهم بسیار کمی دارد. این در حالی است که وضعیت تجارت کارت‌های گرافیک این شرکت که پس از تصاحب کمپانی ATI به AMD اضافه شد، به مراتب بهتر از بخش CPU است. حال این کمپانی تصمیم گرفته تا تجارت تولید کارت گرافیک‌های خود را از بدنه‌ی اصلی شرکت جدا کند.

ای‌ام‌دی رسما اعلام کرده است که بخش Radeon به عنوان یک برند مستقل به فعالیت خود ادامه خواهد داد. ای‌ام‌دی در سال ۲۰۰۵ با پرداخت ۵.۴ میلیارد دلار کمپانی ATI و برند Radeon را تصاحب کرد. به این ترتیب ای‌ام‌دی از یک سو با اینتل و بازار ریزپردازنده‌ها به رقابت خود ادامه داد و از سوی دیگر وارد رقابت جدی با انویدیا شد. اما با کوچک شدن بازار پی‌سی و عقب افتادن ای‌ام‌دی از اینتل در بازار پردازنده‌ها، پس از گذشت ۵ سال ارزش کمپانی ای‌ام‌دی به ۱.۴۵ میلیارد دلار رسید. حال استراتژی ای‌ام‌دی برای مقابله با انویدیا، مستقل سازی Radeon است.

از این پس بخش Radeon استراتژی‌های خاص خود را خواهد داشت و توسعه‌، فروش و بازاریابی آن نیز مستقل از ای‌ام‌دی عمل خواهد کرد.

متیو سکینر، مدیر کل سابق Radeon پس از ۱۷ سال فعالیت در این تجارت، شرکت را ترک می‌کند و انتظار می‌رود روی تیلر و سین برک جانشین وی شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات