انویدیا،‌ کارت گرافیک قدرتمند GTX 690 را با دو GPU Kepler و قیمت ۹۹۹ دلار وارد بازار می‌کند

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
روز گذشته مدیرعامل انویدیا طی سخنرانی خود در شانگهای چین رسما از GeForce GTX 690 پرده‌برداری کرد. او GTX 690 را سریع‌ترین کارت گرافیک روی کره زمین در کل تاریخ دانست. این کارت گرافیک علاوه بر قدرت پردازش گرافیکی فوق‌العاده بالا ظاهر بسیار زیبایی نیز دارد. بدنه بیرونی آلومینیومی، جلوه خاصی به این غول پردازش گرافیکی داده است. در ادامه جزئیات بیشتری را در مورد این کارت گرافیک که مجهز به دو GPU قدرتمند Kepler است مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

GTX 690 دارای ۱۰ فاز منبع تغدیه است. این کارت گرافیک در واقع از ترکیب دو GTX 680 که توسط فناوری SLI با یکدیگر یکپارچه شده‌اند بوجود آمده است. دو سیستم خنک‌کننده آبی نیز درست روی هر دو GPU قرار گرفته‌اند.

GTX 690 که عنوان سریع‌ترین کارت گرافیک دنیا را یدک خواهد کشید تا یک هفته دیگر وارد بازار جهانی می‌شود. اما ازآنجاکه پس از نوسانات شدید ارز ورود کارت‌های انویدیا به داخل کشور بسیار محدود شده و هنوز هم بسیاری از محصولات این شرکت در بازار کشور یافت نمی‌شوند مشخص نیست که GTX 690 نیز وارد کشور شود. از طرفی اگر هم وارد کشور شود کمتر کسی قادر به پرداخت هزینه ۱۰۰۰ دلاری آن خواهد بود.

در مجموع GTX 690 دارای 3,072 هسته CUDA است که با فرکانس 915MHz کار می‌کنند که این فرکانس تا 1,019 مگاهرتز نیز قابل افزایش است. فرکانس حافظه نیز نسبت به GTX 680 تغییر نکرده و با نرخ مؤثر 6GHz کار می‌کند. این کارت گرافیک دارای دو حافظه 2GB از نوع GDDR5 است که در مجموع 4GB حافظه را دردسترس سیستم قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات