انویدیا G-Sync را برای لپ تاپ‌ ارائه کرد

دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا که پیش‌تر فناوری G-Sync را برای پی‌سی‌های دسکتاپ معرفی کرده بود، این فناوری را با پیاده‌سازی متفاوت به دنیای لپ‌تاپ‌ها نیز آورده است. جی سینک بریدگی تصویر و افت لحظه‌ای فریم‌ها را حذف می‌کند.
تبلیغات

انویدیا بالاخره به طور رسمی ار فناوری G-Sync برای لپ‌ تاپ‌ رونمایی کرد. این فناوری که باعث حذف بریدگی تصویر و افت لحظه‌ای فریم می‌شود، در لپ‌تاپ‌ها به گونه‌ای کاملا متفاوت از جی سینک برای پی‌سی‌های دسکتاپ، پیاده‌سازی شده است. 

روی کامپیوترهای دسکتاپ، پایپ‌لاین استاندارد برای سیستم جی سینک معمولا از این ترتیب پیروی می‌کند: کارت گرافیک، دیسپلی‌پورت، ماژول جی سینک و در نهایت پنل جی سینک. اما برای لپ‌تاپ‌ها این مسیر کوتاه‌تر است و فقط شامل واحد پردازش گرافیکی (GPU) و پنل جی سینک می‌شود. به همین دلیل هم فناوری G-Sync انویدیا برای لپ‌تاپ‌ها Gy-Sync Direct نامیده می‌شود.

gsync-laptops-1

درست بر عکس پی‌سی‌های دسکتاپ که کاربران برای استفاده از این تکنولوژی فقط به یک کارت گرافیک جی‌فورس و یک مانیتور با قابلیت پشتیبانی از جی‌سینک نیاز دارند، جی‌سینک برای لپ‌تاپ‌ها فقط برای برخی مدل‌ها وجود دارد، چرا که لپ‌تاپ‌های G-Sync باید به طور پیش‌فرض به پنل‌های نمایشگر با قابلیت پشتیبانی از این فناوری مجهز شده باشند.

هم‌اکنون اولین لپ‌تاپ‌ها با پشتیبانی از این فناوری در نمایشگاه کامپیوتکس در معرض نمایش قرار گرفته‌اند. از جمله این لپ‌تاپ‌ها می‌توان به Aorus X7 Pro-Sync و X5 از گیگابایت، G571 از ایسوس، P770ZM-G و P750ZM-G از Clevo و GT72 G از MSI اشاره کرد. شاید تعداد گزینه‌های موجود که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، فعلا زیاد نباشد، اما می‌توانیم امیدوار باشیم که به مرور مدل‌های مجهز به جی سینک بیشتری روانه بازار شوند.

gsync-laptops-2
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات