آیفون جدید از پردازنده گرافیکی اختصاصی اپل استفاده می‌کند

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
گوشی آیفون ۸ از تراشه‌ی جدیدی با نام A11 bionic استفاده می‌کند که میزان کارایی محصول را با استفاده از یک چیپ ۶ هسته‌ای افزایش داده است. اما این موضوع، مهم‌ترین قسمت معرفی آیفون توسط این کمپانی نیست.
تبلیغات

اپل از یک پردازنده‌ی گرافیکی اختصاصی در آیفون ۸ استفاده کرده است. این پردازنده‌ی گرافیکی توسط مهندسین اپل طراحی شده است. پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته، در یادگیری ماشین با توجه به افزایش قدرت محاسباتی و انجام محاسبات سریع که به دلیل استفاده از آرایه‌ای از هسته‌ها است، عملکرد قابل توجهی دارند. این پردازش‌ها شامل پردازش طبیعی زبان و تشخیص عکس است. تراشه‌های گرافیکی برای بازی کاملا مناسب هستند؛ ولی بزرگ‌ترین قدم اپل با ساخت این پردازنده‌ی گرافیکی، تجربه‌ای دلچسب از استفاده از سیری است.

پردازنده A11

این حرکت از اپل مطمئنا کار دشواری بوده و زمان زیادی برای آن صرف شده است. شایعات حاکی از آن هستند که کمپانی اپل از ماه آوریل در حال طراحی پردازنده‌ی گرافیکی خود برای گوشی آیفون بوده است. اپل تنها شرکتی نیست که از پردازنده‌های گرافیکی اختصاصی برای یادگیری ماشین استفاده و سخت‌افزار خود را برای این کاربردها بهینه‌سازی می‌کند. ولی برای اپل این طراحی به معنای ساخت ابزاری برای استفاده بهینه از سیری به همراه دوربین و سایر ابزاری است که می توانند از یادگیری ماشین استفاده کنند.

این حرکت می‌تواند یک پیروزی بزرگ برای اپل در واقعیت افزوده نیز باشد. کمپانی اپل به دنبال توسعه‌دهندگانی است که بتوانند نرم‌افزاری را برای استفاده از واقعیت افزوده تولید کنند. ممکن است این ویژگی‌های گوشی و همچنین نیاز کمپانی اپل به پشتیبانی از نرم‌افزارهایی با کیفیت بالا منجر جذب توسعه‌دهندگان بیشتری شود.

در عکس زیر تراشه‌ی A11 bionic را که یک تراشه‌ی نسل جدید برای گوشی‌های آیفون است، مشاهده می‌کنید:

A11 bionic

اپل پردازنده‌های خود را به دلیل نیاز بازار برای افزایش کارایی و سرعت به‌روز‌رسانی می‌کند تا بتواند جوابگوی انتظارات، پردازش‌ها و برنامه‌های جدید باشد. ولی رونمایی این شرکت از پردازنده‌ی گرافیکی با طراحی اختصاصی، یک پیروزی بزرگ برای اپل به شمار می‌رود؛ زیرا این نقطه جایی بود که کمپانی انویدیا، سال‌ها آن را در اختیار داشت. همچنین این تراشه یک قدم رو به جلو برای توسعه‌دهندگان خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات