مشخصات کامل کارت گرافیک Titan X انویدیا منتشر شد

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
چندی پیش شرکت اِنویدیا پرچمدار جدید گرافیکی خود را در جریان همایش توسعه‌دهندگان بازی ۲۰۱۵ معرفی کرد، اما اطلاعات منتشر شده از آن تنها محدود به حافظه‌ی گرافیکی 12 گیگابایتی،  3072 واحد پردازشی و 8 میلیارد ترانزیستور بکار رفته در آن بود. در ادامه با مشخصات کامل تایتان ایکس همراه باشید.
تبلیغات

اکنون مشخصات کامل این کارت منتشر شده است که در جدول زیر می‌توان آن را با کارتهای همرده مقایسه کرد:

مشخصات فنی کارت تایتان ایکس

همانطور که می بینید این کارت گرافیک بر پایه‌ی تراشه‌ی کامل نسل ماکسوِل با نام GM200 طراحی شده و قدرت تمام عیار این نسل را بعد از مدت‌ها انتظار به نمایش خواهد گذاشت. تاکنون تمام کارت‌های گرافیکی سری 9XX از اِنویدیا بر پایه‌ی تراشه‌ی کوچکتر GM204 تولید شده‌اند که ۲۰۴۸ واحد پردازشی سایه‌زن داشت، اما GM200 دارای بیشترین تعداد این واحدها یعنی 3072 واحد کامل است.

مقاله‌های مرتبط:

    عرض باند حافظه‌ی این کارت هم از ۲۵۶ بیت در کارتهای گرافیک جیفورس ۹۸۰ و ۹۷۰ به ۳۸۴ بیت در تایتان ایکس ارتقا پیدا کرده که در کنار تراشه‌های حافظه‌ی GDDR5 با فرکانس ۷ گیگابیت بر ثانیه می تواند در کل پهنای باند شگفت انگیز ۳۱۷ گیگابایت بر ثانیه را رقم بزند که قطعا برای کسانی که در رزولوشن‌های QHD و 4K بازی می‌کنند خبر خوبی به حساب می‌آید.

    این کارت از نظر مشخصات ظاهری و مدل خنک کننده تقریبا مشابه‌ی کارت‌های قبلی سری تایتان است اما با تغییرات کوچکی که در اینجا و آنجا می توان دید و البته تغییری که در پوشش نیکلی خنک کننده‌ی آن ایجاد شده است. در زیر فن کارت می توان یک لامپ LED سبز رنگ زیبا را دید و در طرف دیگر کارت هم لوگوی بزرگ TITAN که با نور سفید رنگ روشن شده ‌است. 

    کلیه‌ی اخبار و مقالات GDC 2015 را در آدرس zoomg.ir/topics/gdc-2015 مشاهده کنید.

     

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات