انویدیا، GeForce GTX Titan X را با حافظه‌ی ۱۲ گیگابایتی روانه‌ی بازار می‌کند

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا نسل جدید پردازنده‌ی گرافیکی خود، GeForce GTX Titan X را با حافظه‌ی VRAM با ظرفیت ۱۲ گیگابایت و با برچسب قیمت ۱٫۳۴۹ دلاری روانه‌ی بازار خواهد کرد.
تبلیغات

براساس اطلاعات ارائه شده توسط وب‌سایت چینی Expreview، پردازنده‌ی گرافیکی جدید تایتان ایکس انویدیا از یک حافظه‌ی VRAM با ظرفیت ۱۲ گیگابایت بهره خواهد برد. چندی پیش تصاویری از کارت‌های گرافیک مبتنی بر GM-200 در فروم بایدو در چین منتشر شده بود.

گمانه‌های مطرح شده حکایت از این دارد که پردازنده‌ی گرافیکی GM200 به‌عنوان نسل جدید پردازنده‌های گرافیکی کپلر GK110 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. پردازنده‌های گرافیکی GTX Titan و GTX 780 پیش از این مبتنی بر GK110 توسعه یافته بودند. انتظار می‌رود از GM200 برای ساخت پردازنده‌های گرافیکی پرقدرت و سطح بالای Quadro M6000 انویدیا استفاده شود. براساس اطلاعات منتشر شده، جی‌تی‌ایکس تایتان براساس لیتوگرافی ۲۸ نانومتری توسعه یافته و از وجود ۳٫۰۷۲ هسته‌ی کودا بهره خواهد برد. ضمنا انویدیا این محصول را مبتنی بر معماری مکسول توسعه خواهد داد. کارت‌های گرافیک مبتنی بر GM200 از اینترفیس حافظه‌ی ۳۸۴ بیتی GDDR5 پشتیبانی می‌کنند که امکان بهره‌گیری از حافظه‌ی VRAM با ظرفیت ۱۲ گیگابایت را امکان‌پذیر می‌سازد. براساس اطلاعات فاش شده از نتایج GPU-Z متعلق به این پردازنده‌ی گرافیکی، GM200 قادر است ۹۴.۸ گیگاپیکسل را در هر ثانیه رندر کند. شایعاتی نیز منتشر شده که حکایت از امکان تنظیم و توقف کار فن تعبیه شده روی این کارت‌گرافیکی در زمان انجام پردازش‌های گرافیکی سبک دارد که البته هنوز تایید نشده است. با استفاده از این ویژگی فن تعبیه شده را می‌توان در زمانی که کارت گرافیکی پردازش‌های سنگینی را انجام نمی‌دهد، خاموش کرد.

با توجه به قدرت خارق‌العاده‌ی این پردازنده‌ی گرافیکی، می‌توان انتظار داشت با استفاده از کارت‌های گرافیک مبتنی بر این پردازنده، بازی‌ها با رزولوشن 4K و بالاتر را اجرا کند. اگرچه هنوز اطلاعات برگرفته از بنچمارک این پردازنده‌ی گرافیکی منتشر نشده، اما می‌توان گفت که محصول جدید انویدیا از GTX Titan Black قدرتمند‌تر خواهد بود. انتظار می‌رود انویدیا این محصول را در دو نسخه‌ با ظرفیت ۶ و ۱۲ گیگابایت روانه‌ی بازار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات