پردازنده گرافیکی پلاریس 20 برای کارت های گرافیک سری آر ایکس 500 تأیید شد

دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی ای‌ام‌دی تأیید کرد که در کارت‌های گرافیک سری آر ایکس 500 از پردازنده پلاریس 20 استفاده شده است.
تبلیغات

ای‌ام‌دی می‌خواهد در طی روزهای آینده از کارت‌های گرافیک جدید سری آر ایکس 500 رونمایی کند. طبق اخباری که در گذشته منتشر شده‌ است، ای‌ام‌دی می‌خواهد این سری را جایگزین سری آر ایکس 400 کند.

احتمال می‌رفت در سری آر ایکس 500 از پردازنده‌ای استفاده شود که در سری آر ایکس 400 به کار رفته بود؛ اما با انتشار اخبار جدید مشخص شده است که این موضوع صحت ندارد و برای این سری از یک پردازنده جدید استفاده خواهد شد.

در درایوری که جزئیاتی از آن لو رفت، اسامی کارت‌های گرافیک جدید به نام‌های آر ایکس 580، آر ایکس 570 و آر ایکس 550 به چشم می‌خورد. البته آر ایکس 560 در این لیست نبود.

طبق اطلاعات منتشرشده، کارت گرافیک آر ایکس 580 و آر ایکس 570 از پردازنده گرافیکی پلاریس 20 ایکس تی ایکس و پلاریس 20 ایکس تی ال استفاده می‌کنند. این در حالی است که در کارت‌های گرافیک آر ایکس 480 و آر ایکس 470 از پردازنده گرافیکی پلاریس 10 استفاده شده بود. در آر ایکس 550 نیز از پردازنده گرافیکی جدیدی به نام پلاریس 12 استفاده شده است.

در گذشته، برای پردازنده‌های گرافیکی از نام جدیدی استفاده می‌شد و سپس شاهد استفاده از آن‌ها در کارت‌های گرافیک جدید بودیم. البته هنوز زود است که بگوییم آیا پلاریس 20 نیز تنها یک نام جدید برای پردازنده قدیمی است یا خیر. مخصوصا اگر بخواهیم مشخصات این پردازنده مانند تعداد هسته‌ها، فلاپس و سرعت هسته را در نظر بگیریم که تفاوت زیادی با مدل قبلی ندارد.

با این حال، احتمال دارد پردازنده جدید بر مبنای پردازنده قبلی ساخته شده باشد و تنها شاهد پیشرفت جزئی در آن باشیم.

پردازنده گرافیکی پلاریس 20
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات